آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 10 تیر 1394
کد خبر: 1278
تعداد بازدید: 2564

پایگاه پژوهشی "آثار دفاع مقدس" در پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی تشکیل می شود

پایگاه پژوهشی "آثار دفاع مقدس" به منظور توجه بیش از پیش به ارزش های دفاع مقدس و حفظ و حراست از آثار باقی مانده از این دوره مهم تاریخ ایران اسلامی، در پژوهشگاه میراث فرهنگی تشکیل می شود.
پایگاه پژوهشی "آثار دفاع مقدس"
در پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی تشکیل می شود








پایگاه پژوهشی "آثار دفاع مقدس" به منظور توجه بیش از پیش به ارزش های دفاع مقدس و حفظ و حراست از آثار باقی مانده از این دوره مهم تاریخ ایران اسلامی، در پژوهشگاه میراث فرهنگی تشکیل می شود.

به گزارش میراث آریا(chtn)؛ نشست اعضای هیات امنای پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز (سه شنبه 9تیر) به ریاست مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور سید محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه سازمان، محمد حسن طالبیان معاون میراث فرهنگی و اعضای هیات علمی و هیات امنای پژوهشگاه در محل سازمان برگزار و تشکیل پایگاه پژوهشی "آثار دفاع مقدس"تصویب شد.

سلطانی فر در این نشست بر لزوم توجه بیش از پیش به ارزش های دفاع مقدس که میراث این مرز و بوم است تاکید کردوافزود: با توجه به این مهم، ارزشهای دفاع مقدس و آثار باقی مانده از این دوره مهم در تاریخ ایران اسلامی باید بیشتر مورد توجه، حفظ و حراست قرار گیرد.

معاون رییس جمهور در ادامه گفت: سازمان میراث فرهنگی حافظ ارزش ها است و ارزش های دفاع مقدس نیز باید در کشور ما مورد حفاظت قرار گیرد؛ همچنین با توجه به تاکید رییس محترم جمهوری در جریان بازدید از سازمان میراث فرهنگی در خرداد سال 93 در زمینه توجه بیش از پیش به ارزش های دفاع مقدس و آثار این حوزه لزوم ایجاد پایگاهی به همین منظور احساس می شود.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت های لازم و موجود در پژوهشگاه میراث فرهنگی پایگاه پژوهشی "آثار دفاع مقدس" در پژوهشگاه سازمان تشکیل می شود.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: با تشکیل این پایگاه به ارزش های هشت سال دفاع مقدس بیشتر از گذشته توجه می شود و انشاالله شاهد نتایج خوبی در این زمینه خواهیم بود.

بر اساس این گزارش با تبادل نظر اعضای هیات علمی و هیات امنای پژوهشگاه و تایید نهایی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تشکیل پایگاه پژوهشی "آثار دفاع مقدس" در پژوهشگاه سازمان به تصویب و تایید نهایی رسید.

در همین راستا پایگاه پژوهشی دیگری نیز در زمینه ثبت آثار فرهنگی، تاریخی و طبیعی به منظور ارتقاء سطح پژوهش های تاریخی و فرهنگی در پژوهشگاه سازمان تشکیل می شود.

گفتنی است، درابتدای این جلسه گزارش هایی از سوی کارشناسان در زمینه فعالیت های پژوهشگاه میراث فرهنگی و آمار و ارقام سال های گذشته و کنونی در حوزه های مختلف ارائه شد، در همین راستا در چند مورد پیشنهادات آیین نامه ای با تایید نهایی رئیس سازمان به تصویب اعضای هیات امنا رسید.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب