آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
جمعه 06 شهریور 1394
کد خبر: 1344
تعداد بازدید: 1904

فیلم سینمایی "محمد رسول الله (ص)" به اهواز آمد

فیلم سینمایی "محمد رسول الله (ص)" از پنج‌شنبه ( پنجم مرداد94) در سینما اکسین اهواز روی پرده می‌رود.














فیلم سینمایی "محمد رسول الله (ص)" از پنج‌شنبه ( پنجم مرداد94) در سینما اکسین اهواز روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه خوزستان ـ "محمد رسول الله (ص)" فیلمی است ساخته مجید مجیدی و محصول سال ۱۳۹۳ که داستان زندگی پیامبر اسلام (ص) را روایت می‌کند.

این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۹۳ برای اولین بار اکران شد و اکران سراسری آن از چهارم شهریور 94 همزمان با میلاد حضرت امام رضا علیه السلام در سراسر ایران آغاز شد.
در این فیلم ابرهه یکی از فرماندهان سپاه حبشه به فرمان پادشاه حبشه لشکرکشی می‌کند تا خانه خدا را از بین ببرد. ابرهه با چندین هزار نفر با اسب و فیل و تجهیزات به سمت مکه می‌آیند اما به اراده خداوند در سه کیلومتری مکه که حریم مکه محسوب می‌شود فیل‌ها قدم از قدم برنمی‌دارند و میلیون‌ها پرنده ابابیل (پرستوهای کوچک) در حالی که سنگ‌هایی در منقار خود دارند که این سنگ‌ها سنگ‌هایی از جهنم است بر سر لشکریان ابرهه فرومی‌ریزد و همه را از بین می‌برد. یک ماه بعد از حمله ابرهه پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) به دنیا می‌آید و فیلم دوران جاهلیت و ظلم و ستمی که به مردم می‌رود را به تصویر درمی‌آورد و تا سن ۱۳ سالگی پیامبر را که شاهد وقایع تلخ دوران جاهلیت است روایت می‌کند.
پروژه سینمایی "محمد رسول الله (ص)" به کارگردانی مجید مجیدی پس از حدود سه سال مراحل مقدماتی و پیش تولید در سال ۱۳۸۶ در آستانه آغاز مرحله فیلمبرداری قرار گرفت. اولین مرحله شروع به کار این فیلم از مهر سال ۱۳۸۶ با فعالیت گروه تحقیق آغاز و اولین نسخه فیلم نامه نوروز ۱۳۸۸ آماده شد.
سرمایه‌گذار این فیلم، که شرکت سینمایی نور تابان، وابسته به بنیاد مستضعفان است، هزینهٔ تولید آن را ۶۲۳٫۳ میلیارد ریال اعلام کرده است. هزینهٔ تولید این فیلم حدوداً ۲۰ برابر پرهزینه‌ترین فیلم ایرانی تا قبل از ساخته شدن آن برآورد شده است.
 این فیلم سینمایی سه ساعته به کارگردانی مجید مجیدی در پنج سانس 9، 12، 15، 18 و21 در سینما اکسین اهواز اکران می‌شود.
 در این فیلم سینمایی علی‌رضا شجاع نوری در نقش عبدالمطلب، مهدی پاکدل در نقش ابوطالب، ساره بیات در نقش حلیمه سعدیه، مینا ساداتی در نقش آمنه بنت وهب، محسن تنابنده در نقش ساموئل یهودی، داریوش فرهنگ در نقش ابوسفیان، رعنا آزادی‌ور در نقش ام جمیل، حمیدرضا تاج دولت در نقش حمزه، صادق هاتفی در نقش بحیرا ، محمد عسگری در نقش ابولهب، هدایت هاشمی در نقش حناطه، نگار عابدی در نقش همسر حناطه، پانته‌آ مهدی‌نیا در نقش فاطمه بنت اسد، جعفر قاسمی در نقش حارث شوهر حلیمه ایفای نقش می‌کنند.
از دیگر عوامل این فیلم می‌توان به نویسنده فیلمنامه کامبوزیا پرتوی، مجید مجیدی با همکاری حمید امجد/ مشاور کارگردان رضا میر کریمی/ کارگردان‌های یونیت دوم بیژن میرباقری، سیروس حسن‌پور/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز لوکا لاچین/ دستیاران کارگردان علی سبزواری، حسن نجفی، بهزاد رفیعی، محسن قرایی/ مدیر فیلمبرداری ویتوریو استورارو/ فیلم‌بردار حمید خضوعی ابیانه/ موسیقی ای. آر. رحمان/ طراح تولید مدیر طراحی صحنه، دکور و آکسسوار میلژن کرکا کلژاکویچ/ مدیران و طراحان هنری محسن شاه ابراهیمی، حمید قدیریان، بابیک برانمیر بانه/ راحی آکسسوار فرانکو فوماگالی/ طراحی لباس مایکل اوکانر/ طراحی گریم جیانتو دروسی/ جلوه‌های ویژه کامپیوتری اسکات اندرسون/جلوه‌های ویژه رایانه‌ کوریدوری و جواد شریفی راد/تدوین روبرتو پرپینانی/ مدیران اجرایی طرح پروانه پرتو، علیرضا رضاداد/ مدیر پروژه محمد مهدی حیدریان/ سرمایه گذار موسسه سینمایی نور تابان اشاره کرد.
 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب