آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
یک شنبه 19 مهر 1394
کد خبر: 1412
تعداد بازدید: 5766

مجلس آماده وضع قوانین برای تسهیل روند احیای بناهای تاریخی است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی:

مجلس آماده وضع قوانین
برای تسهیل روند احیای بناهای تاریخی است


















توسعه بسترهای لازم برای احیا و بهره برداری بناهایی که می تواند زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی را فراهم کند، یک راهبرد درازمدت برای تحقق چشم انداز اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب برای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و اقتصاد بدون نفت است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حسین سبحانی نیا نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه بسترهای لازم برای احیا و بهره برداری بناهایی که می تواند زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی را فراهم کند ، یک راهبرد درازمدت برای تحقق چشم انداز اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب برای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و اقتصاد بدون نفت است.

حسین سبحانی نیا از بناهای تاریخی و فرهنگی ، تصریح کرد: حفظ و نگهداری از بناهای تاریخی یک ضرورت اجتناب ناپذیر در توسعه صنعت گردشگری در شرایط پساتحریم است که با اثربخشی بیشتر صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی می توان از این ظرفیت به طور ویژه استفاده کرد.

نماینده مردم نیشابور در ادامه با تأکید بر اینکه بناهای تاریخی و فرهنگی کشور ظرفیت بالقوه ای برای رونق صنعت گردشگری در کشور مهیا ساخته که تاکنون مغفول مانده بود، افزود: پس از رفع تحریم ها بخشی از پول های بلوکه شده کشور وارد چرخه اقتصاد می شود که یکی از بهترین زمینه ها برای سرمایه گذاری این نقدینگی، احیای ابنیه تاریخی و فرهنگی و وارد کردن آن ها به چرخه بهره برداری است.

این نماینده مجلس ادامه داد: توسعه بسترهای لازم برای احیا و بهره برداری بناهایی که می تواند زمینه جذب گردشگر داخلی و خارجی را فراهم کند، یک راهبرد دراز مدت است که یکی از شاخصه های تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب برای کاهش اتکا به درآمدهای نفتی و اقتصاد بدون نفت است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی زیر ساخت های گردشگری، حلقه مفقوده این صنعت در کشور است، یادآور شد: صندوق احیای بناهای تاریخی و فرهنگی در مقطع کنونی می تواند با جهت دهی مناسب و جذب سرمایه بخش خصوصی داخلی و سرمایه گذاران خارجی در بناهای یاد شده، زیر ساخت های لازم برای افزایش صرفه اقتصادی در زمینه حفظ میرات فرهنگی و تاریخی کشور را ایفا کند.

سبحانی نیا در پایان از حمایت همه جانبه مجلس از فعالان عرصه گردشگری خبرداد و خواستار کمک همه بخش ها برای رونق بیش از بیش این بخش درآمدزا شد و گفت: نمایندگان مجلس آماده وضع قوانین برای تسهیل روند احیای بناهای تاریخی هستند تا در شرایط فعلی بتوان به جذب سرمایه گذار کمک شایانی کرد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب