آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
سه شنبه 10 آذر 1394
کد خبر: 1451
تعداد بازدید: 3091

فراخوان مسابقه عکاسی سوگواره فرهنگي و هنري بزرگداشت مراسم اربعين

به مناسبت ایام ماه محرم و صفر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سوگواره فرهنگي و هنري بزرگداشت مراسم اربعين را در قالب مسابقه عكس و با محوريت مراسم راهپيمايي عظيم اربعين حسيني (ع) برگزار می‌کند.
فراخوان مسابقه عکاسی
سوگواره فرهنگي و هنري بزرگداشت مراسم اربعين













به مناسبت ایام ماه محرم و صفر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سوگواره فرهنگي و هنري بزرگداشت مراسم اربعين را در قالب مسابقه عكس و با محوريت مراسم راهپيمايي عظيم اربعين حسيني (ع) برگزار می‌کند.

به گزارش میراث آریا(chtn) این سوگواره با هدف اعتلای مفهوم غنی عزاداری و معرفی میراث معنوی و خرده فرهنگهای به جای مانده در جای جای سرزمین مان می‌کوشد جلوه‌هایی ویژه، خاص و ناب از  عشق و دلدادگی مردم ایران در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله علیه السلام را به تصویر بکشد. 

یادآور می‌شود سوگواره فرهنگی و هنری بزرگداشت اربعین با همكاري انجمن عكاسان ميراث فرهنگي و با موضوع به تصویر کشیدن مراسم و آئین‌های عزادارای ویژه و خاص حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اربعین در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

همچنین از جمله مهمترین اهداف این سوگواره می توان به گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی در سطح جامعه، تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی و به تصویر کشیدن صحنه‌های عزاداری خاص و ویژه اربعین در نقاط مختلف کشور، مستند سازی مراسم اربعین به عنوان میراث معنوی و  معرفی عزاداری مناطق مختلف کشور در جهت توسعه و بسط گردشگری مذهبی اشاره کرد.


مقررات شرکت در این سوگواره شامل، پذیرفته شدن حداکثر تعداد ۵ عکس از هر عکاس (با در نظرگرفتن سایز ضلع بزرگتر ۲۰۰۰ پیکسل)، عکس‌ها می‌تواند تک رنگ، سیاه سفید و یا رنگی باشد، آثار باید مستند بوده و از هرگونه دستکاری با نرم افزارهای رایانه ای یا اصلاحی که جنبه مستند بودن عکس را مخدوش سازد اجتناب شود، شرکت‌کنندگان باید عکس‌ها را به این ترتیب و به صورت انگلیسی نامگذاری کنند: مشخصات هر شرکت‌کننده شامل: نام و نام خانوادگی، سن، تحصیلات، نشانی دقیق و شماره ثابت و همراه، مکان و زمان هر عکس و مختصری درباره نحوه مراسم، باید در قالب فایلی با فرمت Word همراه با آثار ارسال شود.

همچنین براساس مقررات این مسابقه، دبیرخانه سوگواره، ارسال کننده را صاحب اثر می‌شناسد. در صورتیکه خلاف آن اثبات شود اثر از سوگواره حذف و کلیه امتیازات متعلق به آن ابطال می‌شود، عکس‌های ارسالی مسترد نخواهد شد، در صورت ناقص بودن فایل‌های ارسالی، آثار به سوگواره راه پیدا نخواهند کرد،  به کلیه‌ شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاه و نیز برای چاپ کتاب راه می‌یابد، لوح تقدیر ، کتاب سوگواره و لوح تقدیر و جایزه صنایع دستی اهدا خواهد شد، به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه سوگواره ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد، عکس‌ها باید در یک لوح فشرده یا به صورت فایل زیپ به همراه مشخصات مورد نظر به آدرس پستی دبیرخانه یا پست الکترونیکی (ایمیل) ارسال شود، ارسال آثار به دبیرخانه به منزله پذیرش مقررات شرکت در مسابقه است، تصمیم‌گیری در خصوص مسائل پیش‌بینی نشده بر عهده برگزارکننده خواهد بود.

براساس این فراخوان جوایز برگزیدگان به ترتیب نفر اول: جایزه نفیس صنایع دستی به همراه لوح تقدیر سوگواره، نفر دوم: جایزه نفیس صنایع دستی به همراه لوح تقدیر سوگواره و نفر سوم: جایزه نفیس صنایع دستی به همراه لوح تقدیر سوگواره خواهد بود.


براساس تقویم بخش مسابقه ، مهلت ارسال آثار  از  14 آذرماه  1394 تا 14 دی ماه 94 است و آثار ارسالی توسط  بهمن نامور مطلق ، حمید ضیایی پرور ،سعید محمودی ازناوه ابراهیم سیسان و سیداصغر خدایی مورد داوری قرار می گیرد.


داوری آثار  از 21 الی 23 دی ماه 94 صورت می گیرد و نفرات برتر و اهدای جوایز روز  30 دی ماه 94 انجام می شود.

یادآور می شود این مسابقه توسط دفتر امورمجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود و شورای سیاست گذاری این سوگواره را حمید ضیایی پرور،حسین اله بداشتی، سیداصغر خدایی، جلال عباسی تشکیل می دهند.

علاقه مندان به شرکت در این مسابقه می توانند آثار خود را تا زمان معین شده به ایمیل ngos@ichto.ir ارسال کنند و یا جهت هماهنگی با شماره تلفن 61063115 تماس حاصل کنند.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب