آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 7 اردیبهشت 1403
جمعه 19 آذر 1395
کد خبر: 1944
تعداد بازدید: 615

حمایت از توسعه بازارچه‌های صنایع‌دستی در خوزستان

استاندار خوزستان بر حمایت همه‌جانبه به‌منظور توسعه بازارچه‌های صنایع‌دستی در استان تاکید کرد و گفت: همه شهرهای استان باید دارای بازارچه ی صنایع‌دستی باشند.

استاندار خوزستان تاکید کرد؛
حمایت از توسعه بازارچه‌های صنایع‌دستی در خوزستان
استاندار خوزستان بر حمایت همه‌جانبه به‌منظور توسعه بازارچه‌های صنایع‌دستی در استان تاکید کرد و گفت: همه شهرهای استان باید دارای بازارچه ی صنایع‌دستی باشند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا شریعتی در بازدید از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان و نشست هفت‌ساعته در این اداره کل اظهار کرد: توسعه بازارچه‌های صنایع‌دستی در خوزستان باید در اولویت نخست قرار گیرد.
وی افزود: به‌منظور حمایت از توسعه ی این بازارچه‌ها در همه شهرهای خوزستان اگر لازم باشد از تسهیلات نیز استفاده می‌کنیم و حتی می‌توان به شهرداری‌ها در این زمینه مجوز فعالیت داد.
نماینده عالی دولت در خوزستان تاکید کرد: صنایع‌دستی به دلیل کم‌هزینه بودن راه‌اندازی شغل، ارزش‌افزوده بالا درفروش محصولات و بازار بسیار خوب می‌تواند در راستای توزیع عادلانه ثروت از اصول اساسی محسوب شود و ما نیز با اعطای تسهیلات و... از سرمایه گذار و تولید کننده در این بخش حمایت می کنیم.
وی با اشاره به اینکه معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان باید در راستای معرفی این حوزه تلاش کند، افزود: تدوین اطلس صنایع‌دستی خوزستان و تدوین نقشه راه در این زمینه بسیار ضروری است که باید دراین‌باره در مدت زمان کم اقدام کرد.

*حمایت از اجرای جشنواره‌های متعدد در خوزستان
استاندار خوزستان اظهار کرد: میراث فرهنگی خوزستان باید مقدمات برگزاری برنامه‌هایی با برند تفریحی را در استان فراهم کند، در این زمینه از اجرای جشنواره‌های میراث فرهنگی حمایت می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری سه جشنواره را حمایت مالی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: اجرای جشنواره ی " آبان، جشن آب های خوزستان"، "سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری" و "شکرستان" را در حد جشنواره‌های ملی تأمین اعتبار می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه باید در بخش گردشگری در خوزستان برنامه‌های کلان و زیربنایی را در دستور کار قرارداد، افزود: باید برای گردشگری آبی در شهر اهواز و مسیر اهواز-آبادان اقدامی سریع کرد.
شریعتی خاطرنشان کرد: می‌توان از توانمندی بخش خصوصی در این زمینه بهره برد و باید برای حضور بخش خصوصی برنامه مدون ارائه کرد.
وی گفت: آموزش تورلیدر در سطح همه شهرستان‌های استان ضروری است و باید این آموزش به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی انجام شود.

*کارگاه موزه منطقه‌ای فعال است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان در این نشست اظهار کرد: از روزهای گذشته کارگاه تکمیل ساختمان موزه منطقه‌ای خوزستان تحویل پیمانکار شده است و کارگاه عمرانی در این سایت فعال است.
خسرونشان افزود: اجرای سقف این موزه در هفته‌های آینده به پایان می‌رسد و اجرای نمای این موزه بزرگ پس از تائید شهرداری آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به فصول کاوش در چغا سفلی و شمی در خوزستان تاکید کرد: این دو سایت ازنظر قدمت و تاریخ بی‌نظیر هستند و از نوادر در استان و کشور به شمار می‌آیند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: در شمی کاوش گران ایرانی و ایتالیایی در حال کاوش هستند که تیم ایتالیایی نتیجه مطالعات خود را در قالب مقالاتی تخصصی ارائه کرده است.
وی با اشاره به حمایت‌های موردنیاز از میراث فرهنگی در استان گفت: میراث فرهنگی در بخش‌های اعتباری، نیروی انسانی و... نیازمند حمایت است و انتظار داریم که استاندار خوزستان مانند گذشته از این بخش حمایت جدی کند.
وی خاطرنشان کرد: باید برای ساخت پایانه صادرات صنایع‌دستی در استان و ایجاد بازارچه دائمی حراج صنایع‌دستی در خوزستان اقدام کرد.
پس از پایان این نشست که با حضور مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان برگزار شد، با فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری نیز نشست مجزایی برگزار شد.
انتهای پیام/



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب