آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
یک شنبه 12 دی 1395
کد خبر: 1958
تعداد بازدید: 949

سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری به یک برند دائمی تبدیل می‌شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تبدیل شدن جشنواره‌ی سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری به یک برند دائمی خبر داد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:
سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری به یک برند دائمی تبدیل می‌شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تبدیل شدن جشنواره‌ی سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری به یک برند دائمی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان؛ مرتضی رحمانی موحد ظهر امروز در نشست با معاونان گردشگری استان‌های میزبان جشنواره‌ی سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری در مناطق هشتگانه‌ی کشور در محل هتل کاروانسرای آبادان اظهار کرد: امسال برای نخستین بار هشت جشنواره سفره‌ی ایرانی به طور سلسله وار از اردیبهشت در مناطق مختلف کشور برگزار شد که در حال حاضر آخرین جشنواره در منطقه 8 کشور به میزبانی خوزستان در حال اجراست. 
وی ضمن تشریح روند طرح ایده تا اجرای جشنواره‌ی سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری در مناطق هشتگانه کشور افزود: طی این هشت جشنواره ۳۱ استان کشور تمام ظرفیتهای خود را در زمینه سفره های مختلف و غذاهای سنتی به نمایش گذاشتند ضمن آنکه آشپزهای مختلف در رقابت با یکدیگر، ظرفیتهای غذا به عنوان جاذبه های گردشگری مناطق مختلف را معرفی و به مردم شناساندند. 
وی اظهار کرد: خوشبختانه آن هدفی که ما برای ایجاد یک حرکت، انگیزه و تلاش در جبهه فعالان سفره ایرانی از بابت برگزاری این جشنواره ها داشتیم، اتفاق افتاد و با جشنواره هشتم کامل شد.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور تصریح کرد: این جشنواره‌ موتوری است که همه بخش‌های صنعت گردشگری از جمله تورهای گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌ها را به حرکت درمی‌آورد.
وی با تاکید بر اینکه در جشنواره‌ی سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری خط فرهنگی دنبال شده است، بیان کرد: مسائل فرهنگی در این سری جشنواره‌ها خیلی خوب دیده شده و مطالعات بسیاری در این حوزه صورت گرفته است.
رحمانی موحد با اشاره به دستاوردهای جشنواره‌ی سفره ایرانی فرهنگ گردشگری گفت: نتیجه‌ی برگزاری جشنواره‌ی سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری در مناطق هشتگانه کشور، دستیابی به 31 منوی غذای سنتی و محلی در استان‌های مختلف بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در جشنواره‌ی ملی که سال 96 برگزار می‌شود، از میان 31 آشپز استان‌های مختلف، 3 آشپز برتر ایران معرفی خواهند شد.
رحمانی موحد با بیان اینکه در آینده نزدیک جشنواره ملی سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری را برگزار می کنیم، تصریح کرد: به طور سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه کرد گردشگر از محل تغذیه است و اگر بتوانیم سفره ایرانی را در همه کشورمان آن قدر برجسته کنیم که مورد شناسایی و آشنایی گردشگرهای بین المللی و حتی داخلی باشد می توانیم سهم خوبی از این هزینه کرد را در داخل کشور داشته باشیم.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: وقتی یک فرد شمالی با تنوع غذایی در خوزستان آشنا شود و یا به عکس، این خود سفر و رفت و آمد را ایجاد می کند و جاذبه را بر روی سفره می گذارد.
رحمانی موحد با اشاره به حضور همه اقشار جامعه اعم از پیر و کودک و زن و مرد کنار هم و بر سر سفره افزود: وقتی جاذبه های غذایی مناطق مختلف بر روی سفره آمد، همگی ضمن آشنایی با آن غذا از آن تناول می کنند و این سفره می تواند تمام گردشگران ما را از هر قشری دور خود جمع کند.
گفتنی است در این نشست نقاط قوت و ضعف برگزاری جشنواره‌ی سفره‌ی ایرانی، فرهنگ گردشگری توسط معاونان گردشگری استان‌های میزبان در مناطق هشتگانه‌ی کشور بررسی شد. 

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب