آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
چهار شنبه 25 اسفند 1395
کد خبر: 2097
تعداد بازدید: 1182

عکس‌های برتر جشن آب انتخاب شدند

برگزیدگان بخش عکس جشنواره آبان، جشن آب های خوزستان معرفی و تجلیل شدند.

عکس‌های برتر جشن آب انتخاب شدند

برگزیدگان بخش عکس جشنواره آبان، جشن آب های خوزستان معرفی و تجلیل شدند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، ﻣﺮﺗﻀﻲ ﻏﻼﻡﺯاﺩ، ﻭﺣﻴﺪ ﺳﻬﺮاﺑﻲ اﺑﺪ و ﻣﺤﻤﺪ ﺁﻫﻨﮕﺮ به ترتیب نفرات اول تا سوم مسابقه عکس جشنواره آبان، جشن آب های خوزستان انتخاب و معرفی شدند.
اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، صنعتی و گردشگري استان خوزستان، ۱۳ تا ۱۵ بهمن‌ماه، همزمان با برپايي “جشن آب”، نخستين جايزه‌ي عكس “آبان، جشن آب‌هاي خوزستان” را برگزار کرد و از همه‌ي هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر عكاسي دعوت کرد آثار خود را به دبيرخانه‌ي جايزه‌، ارسال كنند.
بر اساس فراخوان این جایزه، دانش بهره‌برداري از آب (سيستم آب‌رساني چغازنبيل، سازه‌هاي آبي‌- تاريخي شوشتر، آسياب‌هاي آبي دزفول، قنات‌ها و ..)، آيين‌هاي مرتبط با آب، بوم‌گردي و گردشگري آبي (سواحل- تالاب‌ها- رودخانه‌ها و شيوه‌ي زندگي ساحل‌نشينان)، گونه‌هاي جانوري و گياهي آب‌زي خوزستان، چالش‌هاي مربوط به آب (كم‌آبي- آلودگي‌هاي آب- حضور ناپايدار گردشگران بر پهنه‌هاي آبي و ...)، پل‌ها و سازه‌هاي صنعتي ايجاد شده بر روي رودخانه‌ها و مشاغل مرتبط با آب محورهای این مسابقه بود.
همچنین عکس ها با موضوعات رودخانه‌ي كارون، پل سفيد (به مناسبت ۸۰ سالگي) و عكس‌هاي قديمي خانوادگي و تجاري گرفته شده در پهنه‌هاي آبي خوزستان بخش ویژه این مسابقه بود.
گفتنی است از آثار راه یافته به جشنواره نمایشگاه عکسی در ایام نوروز برپا می‌شود.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب