آخرین به روز رسانی: سه شنبه 28 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: سه شنبه 28 فروردین 1403
دوشنبه 11 اردیبهشت 1396
کد خبر: 2153
تعداد بازدید: 810

فعالیت 108 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در خوزستان

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از فعالیت 108 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری (دارای مجوز بند ب) در سطح استان خبر داد.

معاون گردشگری خوزستان خبر داد:
فعالیت 108 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در خوزستان
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از فعالیت 108 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری (دارای مجوز بند ب) در سطح استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان؛ محمدعلی خلیلی اظهار کرد: تعداد 108 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری (دارای مجوز بند ب) در سطح استان فعال هستند که 50 درصد آنها در شهرستان اهواز قرار دارند.
وی افزود: همچنین 20 پرونده متقاضی اخذ مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در دست بررسی و اقدام هستند.
خلیلی با اشاره به صدور دو مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری (دارای مجوز بند ب) از ابتدای سال 96 تا کنون بیان کرد: تشکیل کمیسیون فنی نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سال 95 منجر به صدور مجوز سه دفتر، تعلیق مجوز 8 دفتر و ابطال مجوز 5 دفتر شد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه نظارت‌ها سالانه به صورت مستمر در حال انجام است، اضافه کرد: بیشترین تخلفاتی که در این دفاتر صورت می‌گیرد شامل عدم انعقاد قرارداد گشت‌های داخلی و خارجی با مسافران و عدم ارائه مشاوره مناسب توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری است. مردم برای کسب اطمینان از وضعیت فعالیت این دفاتر می‌توانند به سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: از آنجایی که تعدادی از شهرستان‌ها از داشتن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز بند ب بی‌بهره‌اند، پیش‌بینی می‌شود امسال رشد قابل توجهی در صدور مجوز این دفاتر و راه اندازی آن‌ها داشته باشیم.
خلیلی توسعه گردشگری شهری، ارزآوری، ایجاد و رونق اشتغال مستقیم و غیر مستقیم و افزایش خدمات رفاهی به شهروندان را از جمله مزایای تاسیس دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برشمرد و تاکید کرد: برنامه داریم در سال جاری با اجرای برنامه‌های تشویقی و حمایتی، توزیع و پوشش مناسبی از این دفاتر را در سطح استان شاهد باشیم.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با تاکید بر افزایش آموزش در حوزه‌های گردشگری در سال جاری گفت: کمبود مدیر فنی دفاتر دارای مجوز بند ب با سابقه فعالیت مرتبط، فعال نبودن گشت‌های خوزستان گردی و فعال نبودن در حوزه گشت‌های ورودی از جمله نقاط ضعف دفاتر مسافرتی هستند که باید با بالابردن سطح آموزش و آگاهی، از این طریق به توسعه‌ی گردشگری و رونق اقتصاد گردشگری دست یابیم.
بد نیست بدانید؛ دفاتر خدمات مسافرتی بند ب به عنوان برنامه ریزان، فروشندگان و مجریان تور شناخته می‌شوند که فعالیت‌ آنها شامل برگزاری تورهای داخلی و خارجی، تور ورودی، اخذ ویزا و رزرو هتل است. 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب