آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
یک شنبه 17 اردیبهشت 1396
کد خبر: 2157
تعداد بازدید: 1284

ایجاد 2 هزار فرصت شغلی در بخش صنایع‌دستی دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دزفول گفت: بیش از 2 هزار شهروند دزفولی با تولید صنایع‌دستی برای خود اشتغال‌زایی کرده‌اند.

ایجاد 2 هزار فرصت شغلی در بخش صنایع‌دستی دزفول
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دزفول گفت: بیش از 2 هزار شهروند دزفولی با تولید صنایع‌دستی برای خود اشتغال‌زایی کرده‌اند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان؛ حجت اله آریایی‌نیا اظهار کرد: بیش از 20 کارگاه صنایع‌دستی در دزفول فعال است که از این تعداد چهار کارگاه در شهر دزفول و 2 کارگاه در بخش شهیون و مابقی در دیگر مناطق شهرستان دایر هستند که با تولید صنایع‌دستی زیبا و منحصربه‌فرد مورد استقبال مردم بومی و گردشگران قرارگرفته‌اند.
وی افزود: کارگاه‌های صنایع‌دستی یادشده اغلب بالای سه نفر هنرمند دارند ضمن اینکه برخی از کارگاه‌ها نیز کمتر از این تعداد هنرجو را تحت پوشش دارند.
آریایی گفت: کارگاه‌های صنایع‌دستی دزفول با ایجاد اشتغال برای جوانان به‌ویژه بانوان در زمینه تولید کپو، خراطی، گلیم، جاجیم و اهرام بافی فعالیت داشته و سالانه حدود پنج میلیارد ریال درآمدزایی دارند .
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دزفول با اشاره به اینکه بالای 90 درصد صنایع‌دستی تولید دزفول کپوبافی است گفت:علاوه بر کارگاه‌های یادشده کارگاه صنایع‌دستی ویژه زندانیان در محل ندامتگاه دزفول و کارگاه‌های دیگری نیز ویژه مددجویان بهزیستی در سطح شهر دایر شده که به آموزش افراد علاقه‌مند به صنایع‌دستی می‌پردازند.
آریایی افزود: افزون بر یک هزار و 800 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی که در کارگاه‌های دزفول مشغول به کار هستند و از این طریق برای خود اشتغال‌زایی کرده‌اند را بانوان شامل می‌شوند.
وی گفت: سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری دزفول در حد توان از هنرمندان صنایع‌دستی حمایت می‌کند و علاوه بر بیمه 900 هنرمند صنایع‌دستی، هنرمندان نیازمند دریافت تسهیلات بانکی را نیز به بانک‌ها و موسسه‌های مالی معرفی می‌کند.
آریایی افزود: علاوه بر این اداره میراث فرهنگی با راه‌اندازی نمایشگاه‌های شهرستانی، استانی و کشوری اقدام به معرفی صنایع‌دستی هنرمندان دزفول در سطح استان و کشور و در برخی موارد بین‌المللی نموده به‌طوری‌که تاکنون آثار هنرمندان صنایع‌دستی دزفول به نمایشگاه‌های متعددی در اهواز، تهران و نیز کشورهای لهستان، اوکراین و روسیه به نمایش درآمده است که مورد استقبال مردم روبرو شده و صادراتی نیز صورت گرفته است.
وی بیان کرد: شهرستان دزفول ازنظر تنوع در صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از قطب‌های شاخص استان خوزستان محسوب می‌شود.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب