یک شنبه 14 آبان 1396
کد خبر: 2305
تعداد بازدید: 581

اهدا اثر آینه‎کاری هنرمند خوزستانی به موزه نجف

هم زمان با اربعین حسینی اثر نفیس آینه‎کاری یکی از هنرمندان خوزستانی به موزه آستان مقدس نجف‎اشرف اهدا خواهد شد.

اهدا اثر آینه‎کاری هنرمند خوزستانی به موزه نجف

هم زمان با اربعین حسینی اثر نفیس آینه‎کاری یکی از هنرمندان خوزستانی به موزه آستان مقدس نجف‎اشرف اهدا خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، این اثر توسط داریوش پیرمحمدی، هنرمند خوزستانی که سابقه بیش از 25 سال فعالیت در حوزه آینه‎کاری را دارا است خلق شده است.

در این طرح حماسی و ولایی، تمثال مولی‎ امیرالمؤمنین (ع)، به همراه شمشیر ذوالفقار و اسب دُل‎دُل به تصویر کشیده شده است؛ در حاشیه زیرین این اثر نیز جمله "لافتی الا علی، لا سیف الا ذوالفقار" کار شده که به گفته خالق اثر، برای حک این جمله کوتاه چند برابر بیش از تمثال زمان صرف شده است.

پیرمحمدی با بیان این‎که این اثر در اواخر سال 1391 در نمایشگاه بین‎المللی خوزستان به اتمام رسید، افزود: بنا بود در همان زمان این اثر به موزه نجف تحویل داده شود که به دلایلی این کار میسر نشد و طی این پنج سال نیز این اثر در هیچ‎جایی ارایه و از آن رونمایی نشد و در فضای مجازی هم تصویری از آن منتشر نشده است و بناست برای اولین بار در نجف اشرف رونمایی شود.

او با تاکید بر این‎که جایگاه رفیع آینه در ادبیات و عرفان اسلامی به گونه‎ای است که به اتاق فکری نیاز دارد، اظهار امیدواری کرد: خلق این اثر فتح بابی برای پرداختن و توجه بیشتر به این رشته هنری شود.

این هنرمند خوزستانی بیان کرد: این اثر آینه‎کاری به نیابت از کارگروه فرهنگ و هنر مسجد حضرت فاطمه‎الزهرا (س) به زودی به موزه آستان مقدس نجف‎اشرف اهدا خواهد شد.



{{{block-61}}}
{{{block-22}}}
{{{block-63}}}