آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
دوشنبه 13 آذر 1396
کد خبر: 2322
تعداد بازدید: 746

جشنواره نرگس الگویی برای همه استان است

استاندار خوزستان با بیان این‎که برگزاری جشنواره گل نرگس بهبهان حرکتی ارزشمند است، این جشنواره را الگویی برای سایر شهرستان‎های استان دانست و بر لزوم برگزاری یک جشنواره در سال در همه شهرستان‎های استان تأکید کرد.

استاندار در جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره گل نرگس:
جشنواره نرگس الگویی برای همه استان است


 استاندار خوزستان با بیان این‎که برگزاری جشنواره گل نرگس بهبهان حرکتی ارزشمند است، این جشنواره را الگویی برای سایر شهرستان‎های استان دانست و بر لزوم برگزاری یک جشنواره در سال در همه شهرستان‎های استان تأکید کرد.


به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا شریعتی در اولین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره ملی گل نرگس بهبهان که بعدازظهر یکشنبه 12 آذرماه 96 با حضور خسرو نشان، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، محمد صادق کریمی‎کیا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری،  علی مظفری، فرماندار بهبهان و نیز برخی مسئولان دستگاه‎های اجرایی استان در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، جشنواره گل نرگس بهبهان را الگویی برای کل استان خواند و افزود: هریک از شهرستان‎های استان، باید براساس پتانسیل‎ها و داشته‎های خود در زمینه‎های مختلف، جشنواره‎‎ای ویژه و مختص به خود را داشته باشند.
 
او ادامه داد: چنانچه به کشورهای توسعه یافته نگاهی انداخته شود، متوجه خواهیم شد یکی از مواردی که باعث گردش پول، تولید ثروت جدید و رونق اقتصادی بیشتر می‎شود، برگزاری جشنواره‎های مختلف است؛ تا جایی که گاهی  دیده می‎شود برخی ایالت‎ها در جهان براساس استعدادهای انسانی یا طبیعی خود، حدود 20 تا 30 جشنواره مختلف را طی یک سال برگزار می‎کنند.
 
استاندار خوزستان با بیان این‎که خلاء چنین جشنواره‎هایی به لحاظ کمی در کشور به شدت احساس می‎شود، افزود: این جشنواره‎ها قابلیت ایجاد کار و اشتغال را دارا هستند و باید در دستور کار شهرستان‎ها قرار بگیرند.
 
او اضافه کرد: این جشنواره‎ها علاوه بر این‎که موجب شناسناندن قابلیت‎های یک شهر، استان و حتی کشور می‎شوند، باعث رونق اقتصادی، تولید ناخالص ملی و تبلیغ نیز می‎شوند و رفت‎وآمد گردشگران را به مناطق مختلف افزایش خواهند داد.
 
شریعتی با اشاره به جشنواره‎های دیگر نظیر جشنواره "گلاب‎گیری" در کاشان خاطرنشان کرد: چنین جشنواره‎‎هایی به مرور مطرح شدند و چنانچه جشنواره گل نرگس نیز تداوم داشته باشد، قطعا مطرح‎تر از گذشته خواهد شد. تداوم این جشنواره در کنار برگزاری جشنواره‎های مختلف در سایر شهرستان‎های استان، خوزستان را  در کانون نگاه‎ها قرار خواهد داد.
 
او بر لزوم تعریف دست‎کم یک جشنواره برای همه شهرستان‎های استان در سال تأکید کرد و گفت: دولت برای شروع می‎تواند یک جشنواره را برای شهرستان‎ها تعریف کند و بعد از دولت، نهادهای مردمی می‎توانند کمک شایانی به رسیدن به این هدف کنند.
 
استاندار خوزستان، برگزاری جشنواره گل نرگس را حرکتی ارزشمند دانست و ابراز امیدواری کرد: با حمایت‎ها، پیگیری‎ها و برنامه‎ریزی‎های محمدصادق کریمی‎کیا، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و خسرو نشان، مدیرکل میراث فرهنگی استان، این جشنواره‎ به مراتب باکیفیت‎تر، مفصل‎تر و گسترده‎تر از سال گذشته برگزار شود.  
 
او خطاب به برگزارکنندگان و مسئولان اجرایی جشنواره نیز تأکید کرد: موضوع تبلیغات را جدی بگیرند و با دعوت از مسئولان استانی و کشوری به جشنواره، در راستای پربارتر شدن جشنواره و استقبال خوب از آن گام بردارند.
شریعتی از مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان  خواست تا با جدیت و با درنظر گرفتن همه جوانب و پیشنهادات، پیگیر برگزاری هرچه بهتر جشنواره باشد و به سایر دستگاه‎های اجرایی استان نیز تاکید کرد میراث فرهنگی را در این موضوع یاری رسانند.
او در پایان اظهار امیدواری کرد: با تبلیغات مناسب و اساسی صداوسیما و اصلاح برخی مسائل اجرایی، جشنواره‎ای تاثیرگذار و در شأن استان خوزستان و شهرستان بهبهان برگزار شود.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب