آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
چهار شنبه 08 آذر 1396
کد خبر: 2330
تعداد بازدید: 58

اختصاص پنج میلیارد تومان به محوطه چگاسفلی/ تأمین اعتبار برای ایجاد تأسیسات سایت های پرنده‎نگری

رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی خوزستان قول مساعد داد تا در صورت معرفی سایت‎های دارای قابلیت پرنده‎نگری استان از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی، نسبت به اختصاص اعتبار برای ایجاد تأسیسات لازم برای پرنده‎نگری، اقدام لازم صورت گیرد.

در نشست مسئولان اداره‎کل میراث فرهنگی با رییس سازمان مدیریت و برنامه مصوب شد؛
اختصاص پنج میلیارد تومان به محوطه چگاسفلی/ تأمین اعتبار برای ایجاد تأسیسات سایت های  پرنده‎نگری
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی خوزستان قول مساعد داد تا در صورت معرفی سایت‎های دارای قابلیت پرنده‎نگری استان از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی، نسبت به اختصاص اعتبار برای ایجاد تأسیسات لازم برای پرنده‎نگری، اقدام لازم صورت گیرد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، ظهر امروز (چهارشنبه؛ هشتم آذرماه 96) نشستی با حضور امید حاجتی رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی خوزستان، مدیرکل، معاونان و مسئولان اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در محل این اداره‎کل برگزار شد.
 
دراین نشست، خسرو نشان، مدیرکل میراث فرهنگی استان، باتشریح وضعیت گردشگری و اکوتوریسم استان، توضیحاتی درخصوص معرفی جاذبه‎های گردشگری استان ارایه کرد و افزود: دراین راستا عبدالخالق طاهری از مستندسازان کشور در زمینه تولید فیلم، عکس و کتاب درباره  جاذبه‎های گردشگری استان خوزستان فعالیت‎هایی را آغار و کتابی را نیز تحت عنوان "راهنمای پرنده‎نگری" تهیه کرده که در مرحله صحافی است و ظرف ده روز آینده، آماده خواهد شد.
 
در ادامه این نشست، درخصوص توسعه محوطه‎های تاریخی همچون چگاسفلی، ارجان، جندی‎شاپور، شوش و آیاپیر ایذه، اکتشافات و ایجاد موزه در برخی از این محوطه‎ها و نیز برنامه‎ریزی برای ایجاد زیرساخت‎های لازم میان اعضای حاضر در جلسه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی خوزستان نیز با اشاره به وجود محوطه‎های تاریخی‎ گوناگون در استان، عنوان کرد: این محوطه‎ها علاوه بر این که تاریخی هستند این قابلیت را دارند که به عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح شوند و در بحث ایجاد اشتغال نیز تاثیرگذار باشند.  
 
او از مسئولان میراث فرهنگی استان خواست تا با اولویت‎‎بندی محوطه‎های تاریخی استان براساس نظر کارشناسان اداره‎کل، این محوطه‎ها را به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی معرفی کنند تا نسبت به تخصیص اعتبار به این محوطه‎ها اقدام لازم صورت گیرد که در این راستا در گام نخست، با اختصاص حدود پنج میلیارد تومان بر اساس برآوردهای صورت گرفته برای حفاظت، آزادسازی و نیز تبدیل محوطه تاریخی چگاسفلی به یک مقصد گردشگری موافقت شد.
 
حاجتی، خوزستان را دارای ظرفیت بالا در پرنده‎نگری دانست و از مسئولان و کارشناسان متخصص خواست تا سایت‎های شناسایی‎شده در این زمینه را بررسی کنند و آن‎ها را به سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان جهت تأمین اعتبار برای ایجاد تأسیسات و زیرساخت‎های پرنده‎نگری معرفی کنند تا با ایجاد این تأسیسات، زمینه برای گردشگری در سطح ملی و بین‎المللی در این مناطق فرآهم آید.  
 
او قول مساعد داد تا در صورت معرفی این سایت‎ها به سازمان برنامه و بودجه استان، درخصوص ایجاد تاسیسات پرنده‎نگری مشابه تاسیساتی که در سراسر جهان وجود دارد همکاری لازم از سوی این سازمان برای تأمین بودجه انجام شود.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی خوزستان در ادامه بر لزوم مرمت و بهبود ساختمان اداره‎کل میراث فرهنگی استان تاکید کرد و افزود: سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان این آمادگی را دارد تا در این موضوع کمال همکاری و مساعدت را انجام دهد.
 
او در این خصوص خواستار به کارگیری مشاورانی متخصص درخصوص ایجاد فضاهای مناسب در محوطه بنا شد و گفت: پس از اخذ نظر مشاوران و انجام جانمایی‎هایی لازم ما نیز اعتبار لازم به این موضوع را تخصیص خواهیم داد.
 
گفتنی است حاجتی در این نشست، دررابطه با مساعدت در احداث بازارچه صنایع دستی اهواز، تأمین خودروهای اداری، رسیدگی به بنای تاریخی کوشک حمیدیه، موزه ایذه و پل تاریخی کوت سیدصالح، برگزاری نمایشگاه‎ها و رویدادهای فرهنگی و نیز اختصاص اعتبار برای مرمت‎های اضطراری حوزه میراث فرهنگی، آمادگی خود را اعلام کرد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب