آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
شنبه 18 آذر 1396
کد خبر: 2334
تعداد بازدید: 633

شب‎های فرهنگی دزفول از سال آینده در مکان‎های مختلف برگزار می‎شود

رییس میراث فرهنگی دزفول با بیان این‎که استقبال چشمگیری از شب‎های فرهنگی دزفول صورت گرفت، عنوان کرد: تلاش می‎کنیم از سال آینده جشنواره را در مکان‎های مختلف تاریخی برگزار کنیم.

شب‎های فرهنگی دزفول از سال آینده در مکان‎های مختلف برگزار می‎شود

رییس میراث فرهنگی دزفول با بیان این‎که استقبال چشمگیری از شب‎های فرهنگی دزفول صورت گرفت، عنوان کرد: تلاش می‎کنیم از سال آینده جشنواره را در مکان‎های مختلف تاریخی برگزار کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، حجت‎الله آریایی‎نیا در حاشیه برگزاری جشنواره شب‎های فرهنگی و گردشگری دزفول اظهار کرد: خوشبختانه طی سه شب برگزاری جشنواره، برنامه‎های متنوعی از جمله اجرای موسیقی سنتی ـ محلی، عرضه صنایع دستی، عرضه مواد غذایی و محلی دزفول و نمایشگاه عکس را تقدیم بازدیدکنندگان کردیم که استقبال چشمگیری هم از این برنامه‎ها شد.

او ادامه داد: باوجود کم و کاستی‎های موجود برای برگزاری چنین رویدادهایی، امیدواریم باتوجه به ظرفیت‎هایی که در حوزه‎های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول وجود دارد، بتوانیم بر تداوم این رویدادها بیفزاییم.

رییس میراث فرهنگی دزفول با بیان این‎که پیش از این دومین سمینار فرهنگی گردشگری "چهارفصل" را نیز در راستای معرفی جاذبه‎های فرهنگی و گردشگری طبیعی شهرستان دزفول در سالن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کردیم، اظهار امیدواری کرد: باتوجه به ظرفیت‎های موجود دزفول، این روال ادامه پیدا کند و در سال‎های آینده جشنواره‎های بیشتر و پربارتری در این شهرستان برگزار شود.

او درخصوص حمایت مسئولان شهرستانی از برگزاری چنین رویدادهایی نیز بیان کرد: خوشبختانه شورای شهر دزفول با اداره میراث فرهنگی شهرستان هماهنگی بسیار زیادی دارد و حمایت‎های همه‎جانبه‎ای انجام می‎دهد که امیدواریم این حمایت‎ها تداوم داشته باشد.

آریایی‎نیا با تأکید بر این‎که درصدد هستیم جشنواره شب‎های فرنگی و گردشگری دزفول را به صورت سالانه برگزار کنیم، تصریح کرد: باتوجه به جاذبه‎های هرفصل دزفول، چنانچه بتوانیم برای هریک از فصول سال نیز جشنواره‎ای را در شهرستان داشته باشیم، برای معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های این شهرستان بسیار مفید خواهد بود.

او با اشاره به این‎که در سه ماه تابستان و فقط روزهای پنج‎شنبه و جمعه این سه ماه، در مجموع بین 50 تا 60 هزار گردشگر ورودی به دزفول داریم، ادامه داد: امسال طی صحبت‎هایی که با دکتر نشان (مدیرکل میراث فرهنگی استان) داشتیم و بودجه‎ای که به رودخانه دز تعلق یافت، درصدد هستیم که تابستان آینده اولین جشنواره آب‎های خروشان را در مسیر رودخانه دز برگزار کنیم تا به واسطه آن هم سطح ایمنی رودخانه را ارتقا دهیم و هم از ظزفیت‎های این رودخانه در راستای جذب گردشگر استفاده کنیم.

رییس میراث فرهنگی دزفول در پایان با بیان این‎که با توجه به استقبال بسیار خوبی که صورت گرفت، فضای خانه تاریخی تیزنو برای برگزاری جشنواره شب‌های فرهنگی و گردشگری گنجایش محدودی داشت، گفت: تلاش می‎کنیم تا از سال آینده جشنواره را در مکان‎های مختلف تاریخی مانند محوطه "شاه رکن‎الدین" که گنجایش هزار تا 1500 نفر را دارند، برگزار کنیم.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب