آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
یک شنبه 12 فروردین 1397
کد خبر: 2507
تعداد بازدید: 538

رالی‎تور ملی "سفور" دراهواز برگزار شد

برنامه تفریحی گردشگری رالی‎تور با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در قالب جشنواره "سفور" بعداز ظهر امروز (12 فروردین‎ماه 97) در مسیر ساحل غرب کارون برگزار شد.

رالی‎تور ملی «سفور» دراهواز برگزار شد

برنامه تفریحی گردشگری رالی‎تور با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در قالب جشنواره "سفور" بعداز ظهر امروز (12 فروردین‎ماه 97) در مسیر ساحل غرب کارون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، این برنامه با حضور و همراهی جمعی از مسافران و گردشگران نوروزی و نیز همشهریان اهوازی در مسیر ساحل غربی کارون برگزار شد.

در این برنامه، شرکت‎کنندگان که پیش از این با ثبت‎نام در سامانه جشنواره ملی رالی‎تور، حضور خود را در برنامه قطعی کرده بودند، با خودروهای خود، مسیر ساحل غربی کارون در حد فاصل پارک قوری تا پل طبیعت را طی کردند.

در حاشیه این برنامه، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به منظور فرهنگ‎سازی و تعمیم سفر به تمام نقاط کشور، برنامه‎های مختلفی را در نوروز 1397 در دستور کار خود قرارداده است که یکی از آ‎ن‎ها جشنواره رالی‎تور است.

وی با اشاره به این‎که جشنواره سفور با هدف فرهنگ‎سازی برگزار شد، افزود: یکی از مشکلات موجود در کشور، عدم آشنایی مردم با برخی مناطق کشور و عدم تعمیم سفر به تمام نقاط کشور است.  

علیرضا ایزدی ادامه داد: یکی از استان‎های توانمند و برخوردار کشور در حوزه سفر، هم از لحاظ مواریث فرهنگی موجود و هم از لحاظ اکوتوریسم مناسب اعم از دریا، بیابان و ارتفاعات قابل توجه و نیز تنوع صنایع دستی، استان  خوزستان است که در همین راستا و به واسطه جشنواره رالی‎تور که توسط معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، سعی کردیم تا با فرهنگ‎سازی مناسب، استان خوزستان را به شکل مطلوب‎تر به عنوان یک مقصد معرفی کنیم و بتوانیم سهم بیشتری را از اقتصاد گردشگری به سمت‎وسوی استان جذب کنیم.

او افزود: تحقق این موضوع، نیازمند تعمیم سفر به نقاط مختلف است که به واسطه همین رالی‎تور با معرفی بهتر و فرهنگ‎سازی انجام می‎شود.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خوزستان خاطرنشان کرد: در میان مجموعه اقداماتی که در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر صورت گرفت، یکی از برنامه‎هایی که توسط مجموعه اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با مشارکت عامه مردم و بهره‎مندی از جوامع محلی فعال در حوزه گردشگری انجام شد، موضوع رالی‎تور بود که کمک می‎کند تا بتوانیم موضوع تعمیم سفرها را با قدرت و با برنامه‎ریزی بهتر داشته باشیم و در سال 97 نیز اتفاقات خوبی را همراه با جشنواره‎های مختلف در طول ایام داشته باشیم.

گفتنی است قرار است به قید قرعه هفت کمک هزینه خرید خودرو به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال به شرکت‎کنندگان در مسابقه از سراسر کشور اهداء شود.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب