آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
یک شنبه 12 فروردین 1397
کد خبر: 2508
تعداد بازدید: 343

هشت نوروزگاه در ایذه برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی ایذه اظهار کرد: در طول فعالیت ستاد خدمات سفر نوروز ۹۷، هشت نوروزگاه در شهرستان ایذه برگزار شد.

هشت نوروزگاه در ایذه برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی ایذه اظهار کرد: در طول فعالیت ستاد خدمات سفر نوروز ۹۷، هشت نوروزگاه در شهرستان ایذه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان ایوب سلطانی گفت: تاکنون هشت نوروزگاه در ایذه برگزار شد که از جمله آنها نوروزگاه ایذه بود که روز  گذشته شنبه ۱۱ فروردین ۹۷ و همزمان با سالروز ولادت امام علی(ع) با حضور مسئولان از جمله نماینده مردم ایذه در مجلس، امام‎جمعه دهدز، مدیرکل میراث فرهنگی استان و معاونان وی و رؤسای انجمن‎های دوستداران میراث فرهنگی برگزار شد.

او افزود: دراین برنامه، رضا صالحی با گروه کنسرت "کلار" که یکی از بهترین گروه های موسیقی فولکلوریک بومی محسوب می‎شود، کوروش رضوانی‎فر یکی از مطرح‎ترین خوانندگان کهگیلویه و بویراحمد، استاد غلامشاه قنبری و علی موسوی (خواننده روشن‎دل) به اجرای برنامه پرداختند.

سلطانی بیان کرد: برگزاری ورکشاپ زنده صنایع دستی، معرفی آداب و آئین‎هایی نظیر مشک‎زنی و دوغ‎زنی و برپایی دو سیاه‎چادر عشایری با ملزومات زندگی عشایری نیز از جمله برنامه‎های دیگری بود که دراین جشنواره برای گردشگران به اجرا درآمد.

وی با بیان این‎که نوروزگاه دهدز با مشارکت شهرداری این شهر برگزار شد، به استقبال خوب از این برنامه اشاره کرد و افزود: نوآوری خوبی که ستاد خدمات سفر کشور در ایجاد شادی و نشاط میان مردم به وجود آورده است، باعث شد مردم سراسر استان در محیط‎های شاد و فستیوال‎های فرهنگی شرکت کنند که این موضوع تاکنون بازتاب بسیار خوب و لذت‎بخشی میان گردشگران داشته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی ایذه تصریح کرد: از آن‎جا که جامعه هدف ما مسافران نوروزی هستند، تمرکز بسیاری از برنامه‎های‎ نوروزگاهی‎مان را روی محور اصفهان ـ خوزستان گذاشتیم که خوشبختانه رضایتمندی میان گردشگرانی که از این نوروزگاه‎ها بازدید کردند وجود داشت و این برنامه‎ها با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد.

او در پایان با اشاره به این‎که در حال حاضر نزدیک به  1200 نفر اسکان در دهکده گردشگری زراس داریم اضافه کرد: در زراس نیز جامعه هدف ما بیشتر گردشگرانی بودند که از بیرون از خوزستان وارد استان شده‎اند.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب