آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
شنبه 11 فروردین 1397
کد خبر: 2517
تعداد بازدید: 388

حاجی‎فیروز به نوروزگاه رامهرمز رفت

مراسم نوروزگاه رامهرمز همراه با برنامه‎های متنوع جمعه شب (دهم فروردین‎ماه 97) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

حاجی‎فیروز به نوروزگاه رامهرمز رفت

مراسم نوروزگاه رامهرمز همراه با برنامه‎های متنوع جمعه شب (دهم فروردین‎ماه 97) با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، محمد محمدعلی‎نژاد امروز شنبه یازدهم فروردین‎ماه 97 اظهار داشت: نوروزگاه شهرستان شامگاه دهم فروردین‎ماه 97 از ساعت 17 تا 21 با حضور مسئولان اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان و تنی چند از مسئولان شهرستان رامهرمز در محل عمارت تاریخی صمیمی برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‎های متنوع برگزار شده در این جشنواره افزود: اجرای زنده موسیقی محلی، اجرای نمایش حاجی‎فیروز، عکاسی با لباس محلی، ارائه و عرضه دمنوش‎های گیاهی، غذاهای محلی و سوغات رامهرمز، عرضه لبنیات، سبزیجات و ترشیجات، آش و نیز نان محلی به صورت سنتی درون سیاه‎چادر، تدارک موزه مردم‎شناسی در محل عمارت از جمله برنامه‎هایی بود که به اجرا درآمد و با استقبال بسیار عالی گردشگران همراه شد.

رئیس میراث فرهنگی رامهرمز در ادامه با اشاره به حضور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در بخشی از این جشنواره عنوان کرد: علیرضا ایزدی ضمن بازدید از غرفه‎ها و سفره هفت‎سین تعبیه‎شده در محل عمارت، در نشستی نیز با اعضای اداره میراث فرهنگی رامهرمز شرکت کرد و درخصوص مسائل مختلف با این اعضا گفت‎وگو کرد.

او ادامه داد: در این نشست صمیمی، درباره موضوع راه‎اندازی موزه رامهرمز، ساماندهی باغ عمارت صمیمی، درخواست انعقاد قرارداد با باغبان‎ها و رسیدگی به عمارت امیرمجاهد (خانه بهبهانی) صحبت شد که مدیرکل نیز در این راستا قول یررسی موضوعات و همکاری همه‎جانبه را داد.

محمدعلی‎نژاد یادآور شد: ما امسال شاهد حجم انبوه و چشمگیری از مسافرین نوروزی به رامهرمز هستیم به گونه‎ای که پارک‎ها و عمارت صمیمی روزانه لبریز از جمعیت می‎شوند و به جرئت می‎توان گفت حجم مسافران ورودی نوروزی به نسبت سال گذشته چیزی در حدود دو تا سه برابر افزایش یافته است.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب