آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
یک شنبه 19 فروردین 1397
کد خبر: 2530
تعداد بازدید: 397

همکاری شهرداری و میراث فرهنگی در ساماندهی بافت تاریخی اهواز

در جلسه‎ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و اعضای شورای اسلامی شهرستان اهواز، برنامه‎ریزی برای ساماندهی بافت تاریخی این شهرستان از جمله مناطق یک و هفت اهواز که بیشترین مناطق و بناهای تاریخی را در دل خود جای داده است، انجام شد.

همکاری شهرداری و میراث فرهنگی در ساماندهی بافت تاریخی اهواز

در جلسه‎ای با حضور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و اعضای شورای اسلامی شهرستان اهواز، برنامه‎ریزی برای  ساماندهی بافت تاریخی این شهرستان از جمله مناطق یک و هفت اهواز که بیشترین مناطق و بناهای تاریخی را در دل خود جای داده است، انجام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، این جلسه باحضور علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، غلامرضا جلیلی‎نیا رئیس اداره میراث فرهنگی اهواز، فلسفی‎زاده شهردار منطقه یک اهواز، ارشادی شهردار منطقه هفت اهواز، مجتبی گهستونی یکی از فعالان میراث فرهنگی استان و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهرستان اهواز در محل اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد.

در این جلسه که با هدف ایجاد هماهنگی به منظور ساماندهی مناطق و بناهای تاریخی شهرستان اهواز برگزار شد، درخصوص ساماندهی مکان‎هایی از جمله پارک کوهساران، تپه تاریخی آسیاباد، سرای معین‎التجار و سایرمناطق و مکان‎های تاریخی شهرستان اهواز صحبت و مقرر شد طی روزهای آینده تفاهم‎نامه‎ای میان شهرداری اهواز و میراث فرهنگی استان مبنی بر ساماندهی این مناطق و بناها منعقد و با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری اجرایی شود.

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان نیز قول همکاری با شهرداری را داد و با بیان این‎که میراث فرهنگی نگهبان هویت مردم و شهر است تأکید کرد: ما مانع توسعه شهرستان  نیستیم و در خصوص توسعه شهر با حفظ هویت آن، در کنار شهرداری هستیم.

اعضای شورای شهر اهواز نیز در ادامه با تأکید بر حفظ، نگهداری و احیای بناها و مکان‎های تاریخی شهرستان، قول هرگونه همکاری با اداره‎کل میراث فرهنگی استان در این خصوص را دادند و از تصویب اعتباراتی در این خصوص در شورای شهر اهواز خبر دادند.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب