آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 30 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 30 فروردین 1403
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397
کد خبر: 2555
تعداد بازدید: 1047

رئیس جدید میراث فرهنگی اندیمشک معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید میراث فرهنگی اندیمشک برگزار شد.


رئیس جدید میراث فرهنگی اندیمشک معرفی شد
 
مراسم تودیع و معارفه رؤسای پیشین و جدید میراث فرهنگی اندیمشک برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، روز گذشته 9 اردیبهشت‎ماه 97 جلسه‎ای با حضور "کرم صرفه‎جو" معاون فرماندار اندیمشک، امیر کاویانی معاون توسعه مدیریت میراث فرهنگی خوزستان و پرویز طلائیان‎پور معاون صنایع دستی استان در محل فرمانداری اندیمشک برگزار و از زحمات "عارف قائمی" تقدیر و "روح‎الله شاهرخیان" به عنوان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اندیمشک معرفی شد.
 
صرفه‎جو طی سخنانی در ابتدای این نشست، با تقدیر از رئیس پیشین اداره میراث فرهنگی اندیمشک گفت: قائمی طی مدت ریاست خود اقدامات قابل قبولی را انجام داد و باید بابت این موضوع از وی تشکر کرد.
 
معاون فرماندار اندیمشک، دوران مدیریتی شاهرخیان را منشاء خیر و برکت برای شهرستان اندیمشک عنوان و اظهار امیدواری کرد: مجموعه مدیریتی شهرستان اندیمشک از توانمندی‎های مجموعه اداره‎کل میراث فرهنگی استان در بخش‎های مختلف بیشتر بهره‎مند شود.  
 
صرفه‎جو تکمیل اقدامات مثبت رئیس قبلی اداره‎میراث فرهنگی اندیمشک را از شاهرخیان خواستار شد و افزود: ما نیز اعلام آمادگی می‎کنیم تا هرگونه همکاری با اداره‎ میراث اندیمشک را در دستور کار قرار دهیم.
 
او بر تداوم همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با اداره میراث شهرستان اندیمشک تأکید و اضافه کرد: این حمایت و همکاری در کنار دوستی و صمیمیت قطعاً منجر به پیشرفت شهرستان در زمینه‎های مختلف خواهد شد.   
 
در ادامه معاون توسعه مدیریت میراث فرهنگی خوزستان نیز ضمن تفدیر از تلاش‎های قائمی در دوران ریاست میراث فرهنگی اندیمشک گفت: امیدواریم با حضور آقای شاهرخیان در مسند ریاست اداره شهرستان اتفاقات خوبی را در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رقم بزنیم.
 
همچنین پرویز طلائیان‎پور معاون صنایع دستی خوزستان نیز دراین جلسه اظهار کرد: شاهد فعالیت‎های بسیار خوبی از جانب آقای قائمی در حوزه صنایع دستی و اشتغال و برپایی نمایشگاه در این حوزه بودیم.  
 
او با بیان این‎که اداره‎کل میراث فرهنگی امسال نیز برنامه‎های خوبی در حوزه‎های میراث، صنایع دستی و گردشگری دارد گفت: در بحث آموزش، توسعه و ترویج صنایع دستی و شرکت صنعتگران در نمایشگاه‎های مختلف تمام کوشش خود را به کار خواهیم بست.  
 
وی در پایان از آمادگی معاونت صنایع دستی خوزستان برای پذیرش پیشنهادات مجموعه مدیریتی شهرستان اندیمشک در راستای بهبود وضعیت صنایع دستی شهرستان خبر داد.
 
در ادامه عارف قائمی با ارائه گزارشی از عملکرد خود در دوران ریاست میراث فرهنگی اندیمشک افزود: اندیمشک در زمینه صنایع دستی شهرستانی غنی محسوب می‎شود و خوشبختانه ما توانستیم در دوران فعالیت خود چهار برابر بیشتر از تعهدی که داشتیم اشتغال ایجاد کنیم.
 
رئیس یشین میراث فرهنگی اندیمشک عنوان کرد: شهرستان اندیمشک در سال جاری جذب حداکثری اعتبارات را داشته است که که دراین حوزه نیز براساس آمار، شهرستان نخست محسوب می‎شود.
 
او، ساخت چهار مستند از صنعتگران صنایع دستی، انجام عملیات کاوش و نجات‎بخشی در خیابان پیروزی اندیمشک، پیگیری تفاهم‎نامه فی مابین راه‎آهن و میراث فرهنگی درخصوص موزه راه‎آهن، ریشه‎یابی مشکلات پارک والفجر، مجتمع گردشگری سه‎راهی کرخه و پارک درون شهری، تصویب پروژه‎های گردشگری منگره و جسر نادری، اجرای بیست‎وچهار آیتم در ایام نوروز، جابجایی بنای اداره و رفع تصرف از ساختمان با همکاری اداره‎کل، پیگیری اعتبارات مربوط به کمیته برنامه‎ریزی شهرستان درخصوص ساختمان جنب فرمانداری و ساماندهی 160 شیء فرهنگی در چهار مرحله با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی پس از 17 سال را از دیگر اقدامات اداره میراث فرهنگی اندیمشک طی دوران ریاست خود عنوان کرد.  
 
در ادامه، روح‎الله شاهرخیان رئیس جدید میراث فرهنگی اندیمشک نیز با ارائه برنامه‎های خود اظهار کرد: یک سری پژوهش‎هایی در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام داده‎ام که برمبنای آن پژوهش‎ها برنامه‎هایی تدوین کرده‎ام که به یاری خدا با جذب اعتبارات و حمایت مدیرکل و مدیران شهرستان عملی خواهند شد.
 
او با اشاره به قابلیت‎های شهرستان اندیمشک تصریح کرد: در حوزه گردشگری، اندیمشک دارای مناطقی مانند منگره است. همچنین مناطقی مانند دهستان مازو، امام‎زاده‎هایی مانند شاهزاده احمد و محمودعلی و نیز غارهای باستانی و پل‎ها از دیگر قابلیت‎های گردشگری شهرستان هستند که می‎توان روی آن‎هاسرمایه‎گذاری کرد.  
 
او اندیمشک را منطقه‎ای دانست که تمام باستان‎شناسان تشنه فعالیت و پژوهش در آن هستند و افزود: نقاط کور تاریخی زمان ساسانیان در این منطقه وجود دارد که قابلیت شناسایی شدن به واسطه کاوش‎ها را دارند.  
 
شاهرخیان با بیان این‎که طی روزهای آینده و پس از مرحله شناخت کلی، پروژه‎هایی را با هماهنگی مسئولان شهری تعریف خواهیم کرد افزود: تلاش می‎کنم تکمیل‎کننده زحمات آقای قائمی باشم و کارهای مثبت ناتمام او را به اتمام برسانم.  
 
گفتنی است در پایان این مراسم، رئیس جدید اداره میراث فرهنگی اندیمشک به همراه مسئولان اداره‎کل استان بازدیدی از اداره شهرستان اندیمشک انجام دادند و ضمن دیدار و گفت‎وگو با پرسنل در جریان مشکلات و دغدغه‎های آنان قرار گرفتند.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب