آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
دوشنبه 10 اردیبهشت 1397
کد خبر: 2557
تعداد بازدید: 213

ابراز رضایت سفیر برزیل از ظرفیت‎های گردشگری آبادان و خرمشهر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر گفت: سفیر برزیل در سفر خود به منطقه آزاد اروند ظرفیت‎های این منطقه در حوزه گردشگری را مطلوب ارزیابی کرد.

 ابراز رضایت سفیر برزیل از ظرفیت‎های گردشگری  آبادان و خرمشهر
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان و خرمشهر گفت: سفیر برزیل در سفر خود به منطقه آزاد اروند ظرفیت‎های این منطقه در حوزه گردشگری را مطلوب ارزیابی کرد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سجاد پاک‎گهر امروز دوشنبه دهم اردیبهشت‎ماه 97 با اشاره به سفر رودریگو دی آزردو سانتوس به منطقه آزاد اروند و بازدید وی از جاذبه‎های گردشگری این منطقه اظهار داشت: با برنامه‎ریزی اداره میراث فرهنگی آبادان محل هایی برای بازدید سفیر برزیل درنظر گرفته شد که از جمله آن‎ها می‎توان به بازدید از ظرفیت‎های گردشگری آبی در رودخانه اروند، باغ‎موزه دفاع مقدس، مسجد رنگونی‎ها، کلیسا، موزه آثار تاریخی آبادان و حضور در ورزشگاه تختی آبادان به منظور تماشای دیدار تیم صنعت‎نفت مقابل استقلال خوزستان در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه‎های کشور اشاره کرد.
 
او با بیان این‎که در سفر سفیر برزیل به آبادان، نکات قابل توجهی وجود داشت، به علاقه‎مندی وی به جاذبه‎های گردشگری موجود در باغ‎موزه دفاع مقدس آبادان اشاره کرد و افزود: در این بازدید، درخصوص حفظ آثار جنگ جهانی اول در کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه و روسیه صحبت شد و درباره اهمیت حفظ آثار جنگ تحمیلی در آبادان و خرمشهر توضیحاتی به وی ارائه کردیم.
 
پاکگهر گفت: در منطقه آزاد اروند بناهایی از دوران هشت سال دفاع مقدس برجای مانده و اداره میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر تعدادی از این بناها را جهت حفظ و نگهداری شناسایی کرده است که در این زمینه با سفیر برزیل بحث و تبادل نظر انجام شد.
 
او ادامه داد: بخشی از سفر سفیر برزیل نیز به بازدید از موزه آبادان و نشست تخصصی با هنرمندان بومی در این موزه اختصاص یافت.  
 
رئیس ادارات میراث فرهنگی آبادان و خرمشهر  با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی با حضور هنرمندان آبادان و خرمشهر در فضای نمایشگاه صنایع دستی موزه آبادان و بازدید سفیر برزیل از این نمایشگاه گفت: بنا به گفته سفیر، نوع تولیدات عرضه شده در این نمایشگاه در سطح بسیار زیبا و ارزشمند قرار داشت.
 
پاکگهر ادامه داد: در جریان بازدید سفیر برزیل از موزه آبادان، هدیه‎ای نیز از تولیدات صنایع دستی این دو شهرستان به رسم یادبود به سفیر برزیل اهدا کردیم.
 
وی عنوان کرد: در ادامه حضور سفیر برزیل در موزه آبادان، نشستی را نیز با وی پیرامون راه‎کارهای توسعه گردشگری در منطقه آزاد اروند باتوجه به حذف روادید در این منطقه برگزار کردیم و در این جلسه به وی پیشنهاد دادیم تا تورهای گردشگری به مقصد منطقه آزاد اروند برای برخی دفاتر خدمات مسافرتی برزیل تدارک دیده شود.
 
پاک‎گهر افزود: در پایان این نشست سفیر برزیل ظرفیت‎های گردشگری موجود در منطقه آزاد اروند را بسیار مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد: در آینده‎ای نزدیک بار دیگر با گروه‎های گردشگری برزیلی دراین منطقه حضور یابد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب