آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
شنبه 22 اردیبهشت 1397
کد خبر: 2570
تعداد بازدید: 460

نگاهی از درون به تجربه اولین نمایشگاه گردشگری خوزستان

اولین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته خوزستان به مدت دوشب در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد و از نگاه بسیاری از مسئولان و غرفه‎داران تجربه موفقی را پشت سر گذاشت.

نگاهی از درون به تجربه اولین نمایشگاه گردشگری خوزستان

 

اولین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته خوزستان به مدت دوشب در موزه هنرهای معاصر اهواز برگزار شد و از نگاه بسیاری از مسئولان و غرفه‎داران تجربه موفقی را پشت سر گذاشت.

 

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، نخستین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته خوزستان با هدف معرفی مؤسسات، تأسیسات، فعالان حوزه گردشگری و نیز هنرمندان صنایع دستی سراسر استان که از پنجشنبه (20 اردیبهشت‎ماه 97) به مدت دو شب در موزره هنرهای معاصر اهواز برپا شده بود شب گذشته (جمعه) به کار خود پایان داد.

دراین نمایشگاه که توسط اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و همکاری شرکت آموزش، مشاوره و برنامه‎ریزی گردشگری و هتلداری "گردشگر پایدار رایان خوزستان" به عنوان مجری برگزار شد، دفاتر خدمات مسافرتی سراسر استان، انجمن‎های مردم‎نهاد فعال در حوزه گردشگری، آموزشگاه‎ها و مؤسسات آموزشی، هتل‎ها، صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی با برپایی غرفه‎های مختص به خود، حضور فعال داشتند.

همچنین معرفی استان خوزستان در قالب توزیع بروشور و نمایش تابلوهای عکس و اجرای موسیقی سنتی و محلی به همراه برنامه‎های آئینی ازجمله برنامه‌های استان در این دوره از برپایی نمایشگاه گردشگری بود.

سعید رضوانی، مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان در حاشیه اختتامیه این نمایشگاه، با تأکید بر لزوم برگزاری چنین نمایشگاهی در استان خوزستان اظهار کرد: شرکت‎ها و مؤسسات مختلفی در سطح استان وجود دارند که در حوزه‎های صنایع دستی و گردشگری فعالیت می‎کنند و برپایی این نمایشگاه فرصت مناسبی برای هم‎افرایی و تعامل بیشتر در راستای آشنایی بیشتر با حوزه‎های کاری مشترک میان این شرکت‎ها و مؤسسات بود.

او افزود: این نمایشگاه همچنین فرصتی برای معرفی جاذبه‎های دیدنی استان بود و همان‎گونه که مدیرکل میراث فرهنگی استان نیز تأکید دارد باید پتانسیل‎های استانی در راستای توسعه گردشگری مورد استفاده قرار گیرد تا هم‎استانی‎های عزیز به دیدن نقاط مختلف استان ترغیب و استان‎گردی تقویت شود.

مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان با تمجید از نظم خوب در برپایی اولین دوره این نمایشگاه ابراز امیدواری کرد: این رویدادها و فعالیت‎ها ادامه‎دار باشند و حتی در شهرستان‎های دیگر استان نیز برگزارشوند تا در نهایت منجر به حضور بیشتر گردشگران، تقویت صنایع دستی و معرفی هرچه بیشتر میراث فرهنگی معنوی و طبیعی استان شود.

همچنین فاطمه بروایه مدیرعامل شرکت تعاونی میراث ماندگار اهواز و یکی از صنعتگران حاضر در نمایشگاه نیز که در زمینه تولید البسه محلی عربی و صنایع دستی حصیری فعالیت می‎کند عنوان کرد: استقبال از اولین دوره نمایشگاه در سطح قابل قبولی بود البته چنین نمایشگاهی جای استقبال باشکوه‎تر را نیز دارد.

او ضمن تقدیر از متولیان این نمایشگاه به ویژه مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان افزود: یکی از مشکلات صنعتگران کمبود مکان برای عرضه محصولات‎ است ‎که برگزاری این نمایشگاه دراستان این نوید را داد که این مشکلات حل شوند.

در ادامه فرحناز یزدانی یکی دیگر از صنعتگران صنایع دستی حاضر درنمایشگاه گفت: در اولین تجربه حضورم، تابلوهای معرق ساقه گندم را به نمایش گذاشتم که از قدیم‎الایام وجود داشتند اما من به صورت کاربردی این محصولات را از حالت تابلو به زیورآلات و صندوقچه و شومینه تعمیم دادم.

او استقبال مردم از غرفه خود را عالی توصیف کرد و افزود: باوجود این‎که نمایشگاه تنها دو روز بود اما استقبال گسترده‎ای از آن شد.

عبدالامیر خوانساری رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان نیز درخصوص حضور دفاتر و شرکت‎های خدمات مسافرتی استان در اولین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته اظهار داشت: این نمایشگاه عرصه حضور متولیان گردشگری استان بود تا بتوانند توانمندی‎های خود را به منصه ظهور برسانند.

او ادامه داد: این نمایشگاه‎ها نقش مؤثری در ارائه خدمات ارزان قیمت و باکیفیت در استان خوزستان ایفا خواهند کرد و باعث می‎شوند تا مردم با دفاتری که قابلیت‎ها و تسهیلات خوب ارائه می‎کنند آشنا شوند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان با بیان این‎که زمانی که تورها به صورت گروهی انجام شوند، قیمت‎ها به نسبت کاهش پیدا می‎کنند گفت: دراین راستا ما برخی دفاتر را ترغیب کرده‎ایم تا تورهای خانوادگی را به صورت اقساطی ارائه دهند.

او با اشاره به خدمات دفاتر به کارمندان دولت در خوزستان نیز تصریح کرد: کارمندان می‎توانند بدون پرداخت مبلغ زیاد، از بسته‎های سفر استفاده کنند.

خوانساری عنوان کرد: برگزاری اولین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته به خوبی ساماندهی شد و دفاتر نیز حضور فعال داشتند. باتوجه به این‎که اولین دوره این نمایشگاه را شاهد بودیم، اگر نقصی هم در کار وجود داشت طبیعی بود و دوره‎های آتی قطعا برطرف خواهد شد.

همچنین علی عبدالخانی نیز درخصوص حضور غرفه پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‎تپه در نخستسن نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته خوزستان تصریح کرد: ما در پایگاه میراث جهانی چغازنبیل بیشتر روی آثار و اتفاقاتی که در محیط آثار اتفاق می‎افتد تمرکز داریم.

او ادامه داد: در مقوله گردشگری باید میراث طبیعت، جانوری، کشاورزی و صنعتی را معرفی کرد که خوشبختانه چغازنبیل محوطه‎ای است که تمام این آیتم‎ها را یکجا دارا است.

عبدالخانی افزود: از این رو تصمیم مجموعه مدیریت محوطه میراث جهانی چغازنبیل این است که این جنبه از گردشگری محوطه را بیش از پیش به گردشگران و هموطنان بشناسانیم و آن را به گونه‎ای معرفی کنیم که شاهد جذب گردشگران بیشتر باشیم.
 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب