جمعه 15 تیر 1397
کد خبر: 2631
تعداد بازدید: 268

قابلیت‎های شهرستان کارون باید به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود

استاندار خوزستان با بیان این‎که شهرستان کارون دارای ظرفیت‎های غنی فرهنگی و کشاورزی است تأکید کرد: مسئولان شهرستان باید تلاش کنند تا قابلیت‎های کارون را به سمت‎وسوی معرفی شدن در قالب جشنواره و رویداد ببرند.

شریعتی در جشنواره برداشت انگور کارون:
قابلیت‎های شهرستان کارون باید به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود

استاندار خوزستان با بیان این‎که شهرستان کارون دارای ظرفیت‎های غنی فرهنگی و کشاورزی است تأکید کرد: مسئولان شهرستان باید تلاش کنند تا قابلیت‎های کارون را به سمت‎وسوی معرفی شدن در قالب جشنواره و رویداد ببرند.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا شریعتی در آئین روز نخست اولین جشنواره برداشت انگور شهرستان کارون که شامگاه پنج‎شنبه ( 14 تیرماه 97 ) در این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: براساس تاریخ شفاهی، سابقه تاکستان‌داری و تاکستان‎های روستاهای شهرستان کارون به دوره قاجار بازمی‎گردد و چه بسا پیش از آن دوره نیز این تاکستان‎ها وجود داشته‎اند که این حاکی از آن است که تاکستان‎ در شهرستان کارون دارای قدمتی دست‎کم یک قرن است.

او ادامه داد: ابتکار خوبی که اداره میراث فرهنگی شهرستان کارون در برپایی نخستین جشنواره برداشت انگور از تاکستان‎های این شهرستان به خرج داده است، اقدامی بسیار ارزشمند در راستای شناسایی قابلیت‎های شهرستان کارون به استان، کشور و حتی منطقه به شمار می‎رود.

استاندار خوزستان با تقدیر از دکتر خنفری فرماندار شهرستان کارون به جهت همکاری در برپایی این جشنواره، بر تداوم سالیانه این جشنواره تأکید کرد و افزود: در این راستا ما نیز حمایت‎های همه‎جانبه خود را انجام خواهیم داد تا این جشنواره در سال‎های آتی توسعه و گسترش یابد و با نوآوری‎های بیشتر برگزار شود.

او با بیان این‎که شهرستان کارون، علاوه بر انگور، قابلیت‎های فراوان دیگری نیز دارد گفت: مسئولان شهرستان باید تلاش کنند تا سایر قابلیت‎ها را نیز به سمت‎وسوی معرفی شدن در قالب جشنواره و رویداد ببرند و این شهرستان که بسیار پرظرفیت‎ در حوزه‎های کشاورزی و فرهنگی می‎باشد را هرچه بیشتر به گردشگران داخلی و خارجی بشناسانند.

شریعتی با اشاره به ظرفیت‎های غنی شهرستان کارون و کوت‎عبدالله ابراز امیدواری کرد: در آینده‎ای نزدیک شاهد برپایی جشنواره‎های دیگر در این شهرستان باشیم.

او خاطرنشان کرد: برای مکانیزه کردن کشت و آبیاری باغات انگور نیز نهایت همکاری را با باغ‎داران این منطقه خواهیم داشت.

نخستین جشنواره برداشت انگور شامگاه پنجشنبه 14 تیرماه 97 با حضور جمعی از مسئولان محلی و استانی از جمله غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، جواد کاظم نسب نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی، معصومه خنفری فرماندار کارون، مسئولان میراث فرهنگی و جهادکشاورزی خوزستان و نیز خبرنگاران و علاقمندان حوزه گردشگری در روستای غزاویه شهرستان کارون افتتاح شد.

این جشنواره دو روزه که با برنامه‎هایی از جمله موسیقی آیینی و محلی همراه است، امشب (15 تیرماه 97) به اتمام خواهد رسید.

 



{{{block-61}}}
{{{block-22}}}
{{{block-63}}}