آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
سه شنبه 30 مرداد 1397
کد خبر: 2664
تعداد بازدید: 571

نمایش اتحاد اقوام خوزستان در جشنواره گردشگری ارومیه

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از حضور این استان با برنامه‎های آئینی و فرهنگی متنوع در نخستین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی خبر داد.

نمایش اتحاد اقوام خوزستان در جشنواره گردشگری ارومیه

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خوزستان از حضور این استان با برنامه‎های آئینی و فرهنگی متنوع در نخستین جشنواره ملی گردشگری آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، پیمان نبهانی امروز سه‎شنبه 30 مردادماه 97 اظهار داشت: اولین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری آذربایجان غربی با هدف شناسایی ظرفیت‎های گردشگری استان‎های مختلف کشور، سرمایه‎گذاری‎های صورت‎گرفته در این زمینه، معرفی جاذبه‎های موجود، تأسیسات و مؤسسات گردشگری فعال در کشور برپا شده است.

او با اشاره به حضور خوزستان در این رویداد ملی ادامه داد: در این جشنواره گروه‎های هنری عربی و بختیاری از جمله گروه میسان، اقامت‎گاه بوم‎گردی لامردون، صنعتگران در رشته‎های کپو، حصیر و گلیم و نیز غرفه معاونت گردشگری خوزستان به معرفی ظرفیت‎های استان می‎پردازند.

معاون گردشگری خوزستان افزود: در این جشنواره اقامتگاه بوم‎گردی لامردون ضمن معرفی ظرفیت خود، به اجرای فرهنگ‎ها و آئین‎های سنتی با رنگ و بوی خاص بختیاری همچون دستمال‎بازی در محل غرفه خود می‎پردازد که این برنامه در شب نخست نیز بسیار مورد توجه بازدید‌کنندگان واقع شد.

او با بیان این‎که خوزستان طی این پنج روز حضوری فعال در جشنواره خواهد داشت عنوان کرد: برپایی نمایشگاهی از صنایع دستی فاخر استان و نیز ارائه فعالیت‎ها و اقدامات صورت‎گرفته در خصوص سرمایه‎گذاری در گردشگری خوزستان از دیگر برنامه‎های اداره‎کل میراث فرهنگی استان در جشنواره ملی ارومیه است.

نبهانی با تأکید بر حفظ فرهنگ‎های بومی کشور به واسطه برگزاری چنین رویدادهایی خاطرنشان کرد: ما همیشه اعتقاد داریم برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه به جامعه میزبان و استفاده از امکانات اقتصادی بوجود آمده در عصر گردشگری باید بتوان فرهنگ‎‎های بومی را حفظ کنیم و این چیزی است که در برنامه پنجم و ششم توسعه کشور نیز لحاظ و تأکید شده است که منافع اقتصادی حاصل از گردشگری را همواره باید لحاظ کرد و جامعه میزبان همواره باید با روی خوش گردشگر را پذیرا باشد.

معاون گردشگری خوزستان در پایان با دعوت از عموم مردم برای بازدید از برنامه‎های آئینی و غرفه‎های خوزستان افزود: اولین جشنواره و نمایشگاه ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی از شب گذشته (29 مردادماه 97) در محل نمایشگاه‎های دائمی واقع در پارک جنگلی ارومیه گشایش یافت و تا دوم شهریورماه هر روز از ساعت 17 تا 23 پذیرای بازدیدکنندگان و گردشگران خواهد بود.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب