آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
سه شنبه 24 مهر 1397
کد خبر: 2713
تعداد بازدید: 221

سایت گردشگری رگبه کلنگ‎زنی شد

آیین کلنگ زنی احداث سایت گردشگری رگبه در شهرستان شادگان باحضور مسئولان محلی از جمله امام‎جمعه، نماینده مردم شادگان، فرماندار و سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد.

 سایت گردشگری "رگبه" کلنگ‎زنی شد

آیین کلنگ زنی احداث سایت گردشگری رگبه در شهرستان شادگان باحضور مسئولان محلی از جمله امام‎جمعه، نماینده مردم شادگان، فرماندار و سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سرپرست معاونت گردشگری خوزستان، امروز سه‎شنبه 24 مهرماه 97 دراین خصوص با بیان این‎که پروژه رگبه در چهار فاز پیش‎بینی شده بود اظهار داشت: در سال 1392، نخستین فاز از این پروژه به مرحله اجرا درآمد که طی آن عملیات خاکریزی سایت رگبه انجام شد و چندین آلاچیق نیز در محل احداث و یک مضیف نیز در آن راه‎اندازی شد.

پیمان نبهانی ادامه داد: فاز دوم پروژه نیز که طی دو روز گذشته کلید خورد با اعتباری بالغ بر 450 میلیون تومان و در راستای لایروبی مسیر رگبه تا جزیره تالاب درحال انجام است؛ این در حالی است که فاز سوم نیز شامل لایروبی مسیر جزیره تا آبادان و فاز چهارم نیز شامل ساماندهی سایت فعلی است که قرار است با همکاری شهرداری و دهیاری عملی شود.

او با اشاره به این‎که پروژه در راستای ترویج و رونق گردشگری آبی در تالاب شادگان کلید خورده است افزود: موضوع این پروژه در مجموع، ایجاد مسیرهای دسترسی از روستای رگبه به جزیره تالاب شادگان و از جزیره به آبادان می‎باشد؛ این بدان معنا است که قصد داریم طی این پروژه مسیری یک و نیم کیلومتری را از رگبه به منظور خارج شدن این روستا از حالت بن‎بست ایجاد کنیم تا این روستا قابلیت گردشگری آبی را پیدا کند و قایق‎ها نیز دیگر نیازی به مراجعه به روستای صراخیه نداشته باشند و به صورت مستفیم از مسیری که به واسطه این پروژه گشایش خواهد شد امکان تردد را داشته باشند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان اضافه کرد: با ایجاد این مسیر، قایق‎ها، از روستای رگبه به سمت جزیره حرکت می‎کنند و از جزیره نیز مسیر آبی چند کیلومتری را تا نزدیک آبادان طی خواهند کرد.

وی با بیان این‎که درحال حاضر مسیر منتهی به آبادان خشک است ابراز امیدواری کرد: با پیگیری مسئولان محلی و آب‎گیری‎های لازم، دسترسی کامل به آبادان توسط این مسیر آبی مهیا شود.

نبهانی خاطرنشان کرد: با انجام این پروژه، دسترسی به جزیره تالاب از دو روستای رگبه و صراخیه مهیا خواهد شد؛ این درحالی است که تا پیش از این تردد گردشگران فقط از روستای صراخیه انجام می‎شد که با احداث این مسیر گردشگری، روستای رگبه نیز به چرخه کاری اقتصاد گردشگری وارد خواهد شد.

او با بیان این‎که پروژه کلنگ‎زنی سایت گردشگری رگبه، یکی از آیتم‎های چندگانه‎ای است که در شهرستان شادگان مدنظر قرار داده‎ایم، افزود: باوجود این‎که شادگان، شهرستان محرومی است، اما به واقع دارای ظرفیت‎های فرآوانی است که این ظرفیت‎ها قابلیت این را دارا هستند که پشتیبان خوبی برای یکدیگر باشند؛ از این رو ما این ظرفیت‎ها و جاذبه‎ها را مدنظر قرارداده‎ایم و بنا داریم سایت‎های دیگری را نیز در آینده دربرنامه احداث قرار دهیم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه به جاذبه‎های گردشگری روستای رگبه اشاره و تصریح کرد: بافت روستا، تنوع جانوری، تنوع گیاهی و نوع خاص گردشگری تالاب از جمله مواردی هستند که در بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد و مجموع این ظرفیت‎ها باعث شد که ما برای این منطقه یک مسیر گردشگری تعریف کنیم.

او تأکید کرد: روستاهای رگبه، صراخیه یا ونیز ایران، دریاچه زیبای روستای صلیحاویه و نیز ظرفیت‎های بوم‎گردی روستای ام‎الحجار جاذبه‎هایی هستند که در فاصله نزدیک به هم قرار گرفته‎اند و با همپوشانی کاربری‎ای که دارند در ایجاد محیطی جذاب برای گردشگران موثر هستند.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب