آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
یک شنبه 18 آذر 1397
کد خبر: 2768
تعداد بازدید: 152

دومین کنگره بین‎المللی گندی‎شاپور برگزار می‎شود

مدیر پایگاه میراث فرهنگی گندی‎شاپور و ایوان کرخه از برگزاری دومین کنگره بین‎المللی گندی‎شاپور در اسفندماه سال جاری خبر داد.

دومین کنگره بین‎المللی گندی‎شاپور برگزار می‎شود

 

 

 

 

 

 

 

مدیر پایگاه میراث فرهنگی گندی‎شاپور و ایوان کرخه از برگزاری دومین کنگره بین‎المللی گندی‎شاپور در اسفندماه سال جاری خبر داد.

 

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان یعقوب زلقی امروز شنبه 17 آذرماه 97 با اعلام این خبر افزود: دومین دوره این کنگره باحضور اندیشمندان، پژوهشگران و محققان خارجی از دانشگاه‌های مطرح اروپایی، آسیایی و آفریقایی اوایل اسفندماه جاری در دانشگاه جندیشاپور دزفول برگزار می‎شود.

 

او در ادامه عنوان کرد: این کنگره بامشارکت دانشگاه‌ها، نهادهای بینالمللی و مهمانان خارجی از دانشگاه‌های شرقشناسی ناپل، بلونیا، استانبول و دانشگاه آلمان طی دو روز متوالی در هفته نخست اسفندماه برپا خواهد شد.

 

مدیر پایگاه میراث فرهنگی گندیشاپور و ایوان کرخه با اشاره به اهداف مهم این کنگره بینالمللی اظهار داشت: بازشناسی هویت تاریخی شهر دانشگاهی بیمارستانی گندی‌شاپور و نقش تولید علم و دانش در گندی‌شاپور باستان، و ارائه ارزشهای علمی، فرهنگی و آموزشی ایران باستان در ۱۸ قرن پیش به جهانیان از جمله محورهای دومین کنگره بینالمللی گندیشاپور محسوب می‎شود.

 

وی با بیان این‎که این کنگره با حضور ویژه وزیر علوم، دبیر سازمان یونسکو و مسئولان کشوری و استانی برپا خواهد شد گفت: در روز نخست کنگره قرار است پس از مراسم افتتاحیه، سخنرانی رئیس کنگره و مهمانان ویژه انجام شود و سپس در روز دوم بازدید میدانی از محوطه تاریخی گندی‎شاپور، سازه‎های آبی آن، آرامگاه یعقوب لیث‎صفاری در دستور کار خواهد بود.

 

 گفتنی است؛ به منظور بازشناسی ابعاد تاریخی، علمی و فرهنگی نهاد علمی گندی‎شاپور باستان و بررسی زمینههای فرهنگی و اجتماعی  پدیدآیی، تحول و پیامدهای این میراث ارزشمند جهانی با پیشینه 1800 ساله آموزش عالی ایران که اکنون در شهرستان دزفول در دل خاک مدفون است و همچنین معرفی نقش آن در توسعه تمدن بشری که جایگاه به سزایی در تقویت خودباوری ملی و افزایش نفوذ علمی و فرهنگی ایران در مجامع بینالمللی در راستای تقویت دیپلماسی علمی کشور، اولین کنگره بینالمللی گندیشاپور نیز با همکاری و حمایت معنوی عالیترین مقامات علمی کشور و مجموعهای از نهادها و سازمانهای علمی کشور در اسفندماه ماه 1395در دانشگاه گندی‎شاپوردزفول برگزار شد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب