آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
چهار شنبه 26 دی 1397
کد خبر: 2846
تعداد بازدید: 602

۱۲۴ مکان تاریخی صنعت نفت ثبت ملی شد

مدیر طرح موزه‌های صنعت نفت کشور گفت: تاکنون ۱۲۴ منطقه، تأسیسات، اماکن و ابنیه صنعت نفت ثبت ملی شده است.

مدیر طرح موزه‌های صنعت نفت کشور:

۱۲۴ مکان تاریخی صنعت نفت ثبت ملی شد

 

 

 

 

 

مدیر طرح موزه‌های صنعت نفت کشور گفت: تاکنون ۱۲۴ منطقه، تأسیسات، اماکن و ابنیه صنعت نفت ثبت ملی شده است.

اکبر نعمت الهی در آئین افتتاحیه موزه کارآموزان صنعت نفت در آبادان، اظهار کرد: تاکنون ۱۲۴ منطقه، تأسیسات، اماکن و ابنیه صنعت نفت ثبت ملی شده که بیشتر این اماکن مربوط به شهر زیبای آبادان است.

وی افزود: نهضت ثبت ملی ابنیه، ساختمان‌ها و تجهیزات صنعت نفت ادامه خواهد داشت و میراثی بدون ثبت ملی در صنعت نفت باقی نخواهد ماند.

نعمت الهی با اشاره به افتتاح دومین موزه صنعت نفت در آبادان تصریح کرد: تا پایان سال موزه‌های کرمان، تهران و سبزوار نیز به بهره‌برداری خواهند رسید که بدین ترتیب تعداد موزه‌های صنعت نفت به عدد پنج می‌رسد.

وی، از بهره‌برداری دو موزه مسجدسلیمان و کرمانشاه خبرداد و گفت: تا پایان سال ۹۸ این دو موزه به بهره‌برداری خواهند رسید.

نعمت الهی به وجود حدود ۲۵ میلیون برگ سند در انبار صنعت نفت که به یکی از مراکز اسناد صنعت تخصصی کشور تبدیل خواهد شد اشاره کرد و افزود: امیدواریم سال آینده سایت مرکز اسناد صنعت نفت رونمایی شود و در اختیار همه دانش پژوهان و دانشجویان قرار گیرد.

مدیر موزه‌های صنعت نفت، آبادان را شهر موزه خواند و ادامه داد: با مطالعات اولیه که از سوی مشاوران میراث فرهنگی موزه‌های نفت انجام گرفت، آبادان با توجه به ظرفیت‌های عظیم آن به عنوان یک شهر موزه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیشترین ثبت‌های ملی در حوزه صنعت نفت، در شهر آبادان انجام شده است.

نعمت الهی، موزه بنزین خانه را به عنوان نخستین موزه نفت ایران در شهر آبادان دانست و خاطرنشان کرد: افزایش تعداد موزه‌ها در این شهر سبب رونق صنعت گردشگری و کسب و کار در آبادان خواهد شد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب