آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
سه شنبه 06 فروردین 1398
کد خبر: 2987
تعداد بازدید: 457

جابجایی بیش از ۳۰۰ چادر از حاشیه رودخانه کارون به مکان های سرپوشیده

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز با بیان این‎که تمهیدات لازم برای اسکان گردشگران نوروزی در شرایط بحرانی انجام شده است گفت: به دلیل طغیان و بالا آمدن سطح آب رود کارون همه مسافران نوروزی از حاشیه این رود به سمت مدارس و سوله‎های ورزشی هدایت شده‎اند.
 
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان علامرضا جلیلی‎نیا دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز امروز سه‎شنبه ششم فروردین‎ماه 98 از گسترش ستادهای اسکان در این شهرستان به دلیل بالا امدن سطح آب رود کارون خبر داد و گفت: باتوجه به هشدار هواشناسی و اداره‎کل مدیریت بحران استانداری خوزستان مبنی بر بارش‎های سیل‎آسا در استان که از روز گذشته آغاز شده است، بنا بر تأکید استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی استان و فرماندار شهرستان، با همکاری مدیرکل آموزش و پروش و مدیرکل ورزش و جوانان استان، تعداد پنج سالن ورزشی و تعداد زیادی کلاس درس در مدارس نواحی مختلف اهواز به منظور اسکان مسافران و گردشگران نوروزی در شرایط اضطراری تا روز چهارشنبه اختصاص یافته است.
 
او ادامه داد: از روز یکشنبه تا بامداد دوشنبه نیز به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان به گشت‎زنی در سطح شهر و سواحل کارون به ویژه پارک لاله مشغول بودیم که طی آن بیش از 300 چادر را با کمک نیروهای انتظامی، بسیج و نیروهای ستاد اسکان به سمت ستادهای اسکان نواحی مختلف آموزش و پرورش در مدارس و سوله‎های ورزشی هدایت کردیم.
 
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز افزود: باتوجه به این‎که ظرفیت مدارس برای اسکان مسافران تکمیل شد، بقیه گردشگرانی که در کنار سواحل کارون در چادر اتراق کرده بودند نیز همگی به سمت سوله‎های ورزشی هدایت شدند.
 
وی با بیان این‎که نیروهای ستاد خدمات سفر شهرستان اهواز از روز گذشته تا فردا ( هفتم فروردین‎ماه 98) در حالت آماده‎باش کامل خواهند بود گفت: به دلیل بارندگی و بالا آمدن سطح آب رود کارون، اطلاع‎رسانی مبنی بر عدم اتراق مسافران در حاشیه این رود همچنان ادامه دارد و تدابیر و تمهیدات لازم برای اسکان مسافران در مکان‎های سرپوشیده در شزایط بحرانی اندیشیده شده است.
 
جلیلی‎نیا با اشاره به این‎که اوضاع تحت کنترل است و مشکل خاصی وجود ندارد اضافه کرد: بنرهایی نیز در سطح شهر نصب شده و از مسافران و گردشگران نوروزی خواسته شده چنانچه مکانی برای اسکان نیافتند به ستادهای اسکان مراجعه کنند تا به سمت سوله‎های ورزشی هدایت شوند.
 
او ضمن هشدار به مسافران نوروزی از آنان درخواست کرد: به دلیل طغیان رود کارون و جدی بودن خطر، تا عادی شرایط از نزدیک شدن به حاشیه و ساحل کارون به شدت خودداری کنند.
 
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر اهواز در ادامه بیان کرد: در بازه زمانی 28 اسفندماه 97 تا پنجم فروردین‎ماه 98 حدود 500 هزار نفر در شهرستان اهواز اقامت داشتند ضمن‎این‎که خانه تاریخی ماپار اهواز، ساحل کارون، سرای معین‎التجار، قبرستان ارامنه، پارک لاله، شهربازی پادادشهر و بازار فلافل‎فروشان لشکرآباد مکان‎هایی بودند که از ابتدای نوروز بیشترین تعداد گردشگر به خود دیده‎اند.
 
وی با بیان این‎که ایستگاه‎های از من بپرس درسطح شهرستان اهواز دایر هستند افزود: بیش از پنج‎هزار نقشه و کاتالوگ نیز در اختیار نیروهای هلال‎احمر قرار داده‎ایم که  در حال توزیع آن‎ها در ورودی‎های شهرستان اهواز هستند.
 
جلیلی‎نیا همچنین یادآور شد به منظور استقبال از مسافران نوروزی در فرودگاه اهواز، در قالب ستاد سفر، جشن‎های نوروزگاهی با حمایت بخش خصوصی و با حصور گروه‎های آئینی مختلف درحال برگزاری است.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب