آخرین به روز رسانی: سه شنبه 28 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: سه شنبه 28 فروردین 1403
جمعه 09 فروردین 1398
کد خبر: 2998
تعداد بازدید: 543

با همکاری اداره میراث فرهنگی شهرستان:

آثار مینیاتور ندا سیداشرفی در دزفول به نمایش درآمد

به مناسبت فرا رسیدن نوروز ۹۸مایشگاهی از آثار مینیاتور ندا سیداشرفی هنرمند دزفولی با عنوان «نگارخانه خورشید» دراین شهرستان برپا شده است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، این هنرمند خوزستانی درخصوص برپایی نمایشگاه خود اظهار داشت: 40 اثر مینیاتور با موضوع مکتب نگارگری اصفهان در ابعاد مختلف با همکاری اداره میراث فرهنگی دزفول و انجمن فرهنگی دزپارس از سوم فروردین‎ماه 98 در خانه تاریخی تیزنو به نمایش درآمده است. 

ندا سیداشرفی با اشاره به هدف این نمایشگاه گفت: باتوجه به این‎که هنر مینیاتور در شهرستان دزفول کمتر شناخته شده است، تصمیم گرفتیم تا این نمایشگاه را درایام نوروز در این شهرستان برپا کنیم.

او افزود: خوشبختانه طی روزهای گذشته گردشگران و بازدیدکنندگان استقبال خوبی از آثار داشتند؛ ضمن این‎که حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی به همراه معاونان وی و نیز تنی چند از اساتید هنری شناخته‎شده شهرستان دزفول از جمله بازدیدکنندگان نمایشگاه بودند. 

این هنرمند خوزستانی خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند هر روز تا پایان تعطیلات نوروزی از ساعت ۱۰ تا 20 با مراجعه به خانه تاریخی تیزنو دزفول، واقع در جاده ساحلی، بین پل قدیم و جدید، جنب مسجد قلعه از این نمایشگاه و آثار بازدید کنند.

گفتنی است ندا سیداشرفی متولد 1365 در شهرستان دزفول و فارغ‎التحصیل رشته کامپیوتر است. این هنرمند فعالیت خود در زمینه مینیاتور را از سال 1390 آغاز کرد و تاکنون با پیشرفت قابل ملاحظه‎ای که داشته، توانسته است نمایشگاه متعددی در ایران برگزار کند. از جمله نمایشگاه‎هایی که اشرفی در آن حضور داشته می‎توان به نمایشگاه برندهای صنایع دستی در کاخ نیاوران تهران اشاره کرد. همچنین تابلوی مکتب نگارگری هرات وی نیز که به سفارش گروه مالی گردشگری تهیه شده بود، در دهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با حضور جمعی از مدیران و فعالان صنعت گردشگری کشور رونمایی شد. این در حالی است که تاکنون چندین آثار این هنرمند در نمایشگاه‎های بین‎المللی استانبول و ابوظبی به نمایش درآمده است. 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب