آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
یک شنبه 15 اردیبهشت 1398
کد خبر: 3040
تعداد بازدید: 403

طرح ساماندهی سفره‎خانه‎های سنتی بدون مجوز اهواز آغاز شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز گفت: براساس تأکید مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان و حمایت و همکاری معاونت گردشگری این اداره‎کل، پایش و ساماندهی سفره‎خانه‎های سنتی سطح شهرستان اهواز از هفته آینده آغاز می‎شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلامرضا جلیلی‎نیا امروز یکشنبه 15 اردیبهشت‎ماه 98 با بیان این‎که کار پایش و ساماندهی سفره‎خانههای سنتی سطح شهرستان اهواز از هفته آینده توسط اداره میراث فرهنگی اهواز آغاز خواهد شد گفت: این پایش با هدف شناسایی سفره‎خانه‎های بدون مجوز و هدایت صاحبان آن‎ها به سمت دریافت مجوز انجام می‎شود.

 

او با تأکید بر این‎که سفره‎خانه‎هایی که دارای تابلو با این عنوان هستند حتماً باید نسبت به دریافت مجوز از اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدام کنند افزود: سفره‎خانه‎ها با دریافت مجوز علاوه بر این‎که از تسهیلات وامی برخوردار می‎شوند، در موضوع هزینه‎های آب و برق نیز از تخفیف بهره‎مند خواهند شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهواز با اشاره به این‎که درحال حاضر بسیاری از سفره‎‎خانههای سطح شهرستان اهواز دارای مجوز نیستند تصریح کرد: هنگامی که خانواده‎ها با سفره‎خانه‎ای که دارای تابلو است روبرو می‎شوند به آن اعتماد می‎کنند و از این رو نیاز است تا این سفرهخانه‎ها شرایط مناسب برای پذیرایی از خانواده‎ها را فرآهم کنند که این موضوع جز با دریافت مجوز از سوی صاحبان این مراکز حاصل نخواهد شد چراکه  وقتی مجوزی به سفرهخانهای داده میشود نظارتهای ما نیز روی آن بیشتر خواهد شد و در نهایت منجر به رضایت بیشتر مردم میشود.

 

وی ادامه داد: سفرهخانهها باید دارای شرایط و ضوابط تخصصی از جمله متراژ کافی و شرایط ظاهری و فیزیکی باشند که جزو ملزومات برای دریافت مجوز هستند و صاحبان آنها باید این شرایط را ایجاد کنند؛ ضمن این‎که ما نیز برای این‎که تمام سفرهخانهها شناسنامهدار شوند شرایط را تسهیل کردهایم.

 

جلیلی‎نیا یادآور شد: درحال حاضر حدود 15 سفرهخانه دارای مجوز در اهواز وجود دارند که با پایشی که انجام خواهیم داد سایر سفرهخانهها را نیز با فرآهم کردن شرایط به سوی دریافت مجوز هدایت خواهیم کرد.

 

او خاطرنشان کرد: مقدمات پایش و ساماندهی سفرهخانههای سنتی سطح شهرستان اهواز توسط اداره میراث فرهنگی اهواز و با حمایت و همکاری معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز فرمانداری اهواز انجام شده و به صورت رسمی از هفته آینده آغاز خواهد شد.

 

 

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب