آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
دوشنبه 20 خرداد 1398
کد خبر: 3074
تعداد بازدید: 988

پیام تبریک مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بمناسبت آغاز هفته صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پیامی فرارسیدن روز و هفته گرامیداشت صنایع دستی را به اساتید، صنعتگران هنرمند و فعالان این رشته تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان پیام مهندس سیدحکمت اله موسوی بدین مناسبت به شرح زیر است:

 

 

"لطافت، از معقولات درک کردنی است، نه وصف کردنی، و کمتر هنری همچون هنر صنایع دستی، میتواند عشق به خدا، وطن دوستی، حفظ ارزشهای اخلاقی، شور و شوق زندگی، وارستگی و کمال انسان را انتقال دهد و تداوم بخشد؛ در حقیقت صنایع دستی، دمیدن روح زیبایی و طراوت به زندگی انسانها است؛ صنایع دستی، روایتگر صنعت و هنر نیاکان و بیانگر هنر و ذوق مردم هر کشور است و در روزگاران کهن، به عنوان صنعت تمام عیار عهد خویش حضور داشته است؛ صنایع دستی، سفیران فرهنگی یک قوم و قبیلهاند که هیچگاه از گزارش پیام خود دست نمیکشند. صنایع دستی، تجلیگاه بخش قابل ملاحظهای از هنر وخلاقیت اقوامی است که با این صنایع سر و کار دارند؛ و در نهایت، در گذشته، بیش و کم، روایتگر زیبایی و حقیقتی بوده که آدمی همواره در جست و جوی آن است.

 

صنایع‌دستی یکی از ایرانی‌ترین و محبوب ترین کالاهایی است که در کشور تولید می‌شود و مواد اولیه، دانش فنی و نیروی انسانی مورد نیاز آن همه در داخل کشور هستند و می توان با ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی و همیت کشوری در خرید کالاهای صنایع‌دستی با هدف ایجاد اشتغال، کارآفرینی، حمایت از هنر و صنعت ملی کشور و هنرمندان گامی مهم و اساسی در راستای تحقق شعار سال 1398 که از سوی مقام معظم رهبری، "رونق تولید" نامگذاری شده است، برداشت.

 

و در انتها، سلام بر خوزستان زیبا؛ کهن‎دیار علم، صنعت و هنر؛ استانی با رنگین‎کمانی از صنایع دستی و هنرهای سنتی و درود بر هنرمندان پرافتخار عرصه هنر صنعت دست این خطهی همیشه جاودان و سرافراز که هر هنرمندش دنیائی از هنرناب ایرانی اسلامی است.

  این روز و این هفته‌ی پر افتخار،امیدآفرین بر تمامی اساتید، صنعتگران هنرمند و فعالان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران هنرپرور و خوزستان عزیز مبارک باد.

 

 

 

سیدحکمت‌اله موسوی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان

 

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب