آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
دوشنبه 27 خرداد 1398
کد خبر: 3082
تعداد بازدید: 761

حضور صنعتگران خوزستانی در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: دو هنرمند صنایع دستی از استان خوزستان در یازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع دستی اصفهان حضور خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری خوزستان، شکرالله قاسمی امروز دوشنبه 27 خردادماه 98 اظهار داشت: این نمایشگاه یکی از رویدادهای فرهنگی و اقتصادی در حوزه گردشگری ایران و اصفهان است که باحضور فعالان گردشگری و صنایع دستی از تمامی استانهای کشور و همچنین فعالان بینالمللی گردشگری از بیش از 13 خواهرخوانده شهر تاریخی اصفهان برگزار میشود.

 

او با بیان این‎که این نمایشگاه پس از آن‎که در ده دوره قبلی به صورت ملی برگزار شد، برای نخستین بار قرار است به صورت بینالمللی برگزار شود، به حضور دو هنرمند صنایع دستی از استان خوزستان در آن اشاره کرد و افزود: فرنگیس بوش که دارای نشان ملی ذر رشته کپوبافی است به همراه عاطفه رفیعی‎فر در رشته معرق چوب به معرفی و عرضه محصولات خود در این نمایشگاه خواهند پرداخت.

 

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان خبرداد: حضور تعدادی از سفرای کشورهای خارجی در ایران، برگزاری چندین نشست تخصصی در حوزه گردشگری، رونمائی از چند اثر شاخص صنایع دستی، برگزاری کارگاههای تجربهآموز تولید صنایع دستی به صورت زنده، رونمائی از کتابهای علمی و فرهنگی در حوزه صنایع دستی، اجرای مراسمهای سنتی اقوام اصیل ایرانی، حضور مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور از جمله برنامههای جانبی این نمایشگاه خواهند بود.

 

وی خاطرنشان کرد: یازدهمین نمایشگاه بینالمللی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با مشارکت فعالان گردشگری دهها کشور خارجی در کنار حضور فعالانه، فعالان گردشگری و صنایع دستی ایران از 28 خردادماه به مدت چهار روز از ساعت 16 تا 22 در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی اصفهان (سالن نقش جهان) واقع در محل پل شهرستان برپا میشود.

 

قاسمی در ادامه از حضور ویژه سه صنعتگر نیز در اولین نمایشگاه منطقه‎ای صنایع دستی میبد یزد که در این شهرستان درحال برگزاری است خبرداد و گفت: این نمایشگاه با برپایی 60 غرفه و با محوریت زیلو با حضور هنرمندان صنایع دستیِ استان‎های خوزستان، اصفهان، فارس، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، خراسان شمالی، تهران و بوشهر از 23 خردادماه آغاز شده و تا امروز (27 خردادماه) ساعت 22:30 در محل سالن ورزشی شهدای میبد واقع در شهرک شهدا برای علاقه مندان دایر است.

 

او بیان کرد: همینبس تخته دارای سه نشان ملی در رشته کپوبافی، گلبناز محمدی در پوشاک سنتی، ماهافروز اسمعیلوندی در گلیم و گبه سه خوزستانی حاضر در نمایشگاه هستند که در حال عرضه محصولات خود می‎باشند.

 

معاون صنایع دستی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تصریح کرد: در نمایشگاه یادشده محصول رشتههای مختلف صنایع دستی از جمله «پخل بافی» خراسان جنوبی، «کپو» و «چوقا بافی» بافی خوزستان، حصیربافی کرمان، چرم، گلیم و جاجیم استان‌های مختلف، صنایع دریایی بوشهر، ظروف سنگی (دیزی) مشهد، «آجیده دوزی خوشخواب» شهرستان تفت، صنایع چاپ یزد، مبلمان سنتی یزد، «موتابی» بفروئیه میبد، کاربافی، محصولات زیلوی میبد و … برای فروش عرضه شده است.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب