آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
شنبه 02 شهریور 1398
کد خبر: 3185
تعداد بازدید: 1047

چگونگی ساخت‎وساز در بافت تاریخی دزفول بررسی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: به منظور حفظ سیمای تاریخی بافت کهن شهرستان دزفول نیاز است تا از عناصر معماری سنتی در ساخت‎وسازهای جدید استفاده شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، حجت‎اله آریایی‎نیا امروز شنبه دوم شهریورماه 98 با بیان این مطلب اظهار داشت: بر همین اساس، جلسه هم‎اندیشی درخصوص ساماندهی نحوه ساخت‎وساز در بافت تاریخی دزفول با حضور رئیس و کارشناسان حوزه بافت و بناهای تاریخی اداره میراث فرهنگی، رئیس کانون نظام‎مهندسی و نمایندگان دفاتر فنی مهندسی دزفول در محل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برگزار شد.
 
او ادامه داد: در این جلسه ضمن تبیین لزوم استفاده از عناصر معماری سنتی دزفول در ساخت‎وسازهای جدید و پایبندی به ضوابط و قوانین موجود، راهکارهای لازم در این خصوص نیز ارزیابی و بررسی شد.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول تصریح کرد: بافت کهن دزفول با وسعتی قریب به 200 هکتار، علاوه بر دارا بودن بناهای تاریخی ارزشمند، دارای مناطق فرسوده‎ای است که روزانه استعلام‎های بسیاری درخصوص آ‎ن‎ها با موضوع تقاضای صدور مجوز ساخت‎وساز در آن‎ها صورت می‎پذیرد.
 
وی تأکید کرد: به منظور حفظ سیمای تاریخی بافت کهن و ایجاد ارتباط منظری و معماری مناسب بین بناهای قدیم و جدید ضروری است تصمیمات جدی در این زمینه اتخاذ و شرایط پایبندی به ضوابط و رعایت آن‎ها فراهم شود.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب