آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
سه شنبه 02 مهر 1398
کد خبر: 3242
تعداد بازدید: 1287

مدیرکل دفتر امور مجامع وزارت میراث فرهنگی: دزفول به عنوان پایلوت در طرح «مهر و میراث» انتخاب شد

مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکل‎های مردم‎نهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باحضور در شهرستان دزفول از انتخاب این شهر به همراه کاشان و رامسر به عنوان پایلوت در طرح گردشگری مهر و میراث خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، نشست کمیسیون مهر و میراث باحضور مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکلهای مردمنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نماینده امور شهرداریهای کشور، شهردار دزفول، رئیس ومسول گردشگری اداره میراث فرهنگی دزفول، نمایندگانی از انجمنهای مردمنهاد و جمعی از مدیران استانی و محلی در محل دفتر شهردار دزفول برگزار شد.

 

در این نشست که بعدازظهر دیروز (یکم مهرماه 98) سال جاری برگزار شد مدیرکل دفتر امور مجامع و تشکلهای مردمنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این نشست گفت: راهاندازی کمیسیون مذکور به دنبال امضای تفاهمنامهای در سال 1395 میان وزير كشور و رييس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری با هدف تقويت و توسعه مديريت بافتهای تاريخی و فرهنگی و ايجاد زيرساختهای گردشگری است.

 

جلال تاجیک در ادامه تقویت و جایگاه مدیریت شهری و روستایی در توسعه گردشگری، حفظ و احیای بافتها و عناصر ارزشمند تاریخی، فرهنگی و طبیعی، ایجاد زیرساختهای طبیعی برای توسعه گرشگری روستایی، ایجاد بستر مناسب به منظور توسعه و استفاده از ظرفیتهای بخشهای تعاونی و خصوصی و انجمنهای مردمنهاد و کمک به ایجاد منابع درآمد پایدار برای شهرداریها و دهیاریها را از اهداف مهم این کمیسیون عنوان کرد.

 

او با بیان اینکه امید است با تشکیل این کمیسیون بستر مناسبی برای سرمایهگذاران فراهم شود، افزود: باتوجه به اینکه دزفول یکی از شهرهای فعال در حوزه صنایع دستی و گردشگری است، به همراه شهرهای کاشان و رامسر به عنوان پایلوت این طرح انتخاب شده است.

 

در ادامه شهردار دزفول نیز با بیان اینکه تشکیل این کمیسیون میتواند در راستای مدیریت بافتهای تاریخی و فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری کمک شایانی کند، افزود: دزفول با داشتن ظرفیتهای فراوان این قابلیت را دارا است تا با اهتمام و همکاری دستگاههای مربوط به یکی از قطبهای مهم گردشگری در کشور تبدیل شود.

 

محمدعلی دوائی‎فر با بیان اینکه با همکاری شهرداری، اداره میراث فرهنگی و بخش خصوصی میتوان به ارتقای صنعت گردشگری کمک زیادی کرد، افزود: خوشبختانه طی چند سال گذشته اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم تشکیل این کمیسیون نیز بتواند محرک خوبی در این زمینه باشد.

 

وی گفت: تشکیل این کمیسیون علاوه بر تسهیل در امور، سرمایهگذاران را نیز برای ورود به این شهرستان ترغیب کند.

 

شهردار دزفول در ادامه با اشاره به ظرفیتهای گردشگری دزفول نظیر آبشار شوی، رودخانه دز، طبیعت شمال دزفول، بافت قدیم و بناهای با ارزش تاریخی در مرکز شهر، افزود: با ارتقای صنعت گردشگری میتوان آینده خوبی برای این شهرستان پیشبینی کرد که همین موضوع نیز منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان این شهر خواهد شد.

 

پس از پایان این نشست از برخی جاذبههای گردشگری دزفول بازدید شد.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب