آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
شنبه 20 مهر 1398
کد خبر: 3295
تعداد بازدید: 602

پیام دکتر مونسان به‌مناسبت روز بزرگداشت حافظ: پیام‌های متعالی دیوان حافظ منشور صلح و دوستی ایرانیان است

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی به‌مناسبت روز بزرگداشت حافظ بر تلاش مضاعف و مشترک دستگاه‌های فرهنگی کشور، برای پاسداشت این شاعر بزرگ تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری میراث آریا در پیام دکتر علی‌اصغر مونسان به مناسبت روز بزرگداشت حافظ آمده است:
 
«بیستم مهرماه روز بزرگداشت ادیب و اندیشمندی است که نامش نه‌تنها برای ایرانیان، بلکه برای همه جهانیان آشناست، دیوان شعرش زینت‌بخش کتابخانه‌های کوچک و بزرگ ایران و جهان است و کلامش بر زبان همگان جاری.
 
حافظ شاعر همه زمان‌ها و مکان‌هاست. کلام او حاوی پیام‌های جهانی و روایت تمام دغدغه‌های بشری است. او لسان‌الغیب، روشن‌ضمیر و اهل معرفتی است که همه انسان‌ها را فارغ از تعلق زمانی، مکانی و فرهنگی شیفته کلام خودکرده و علاقه‌مندان بسیاری را از سراسر جهان به این سرزمین کهن، به شیراز دیرینه و به آرامگاه آرامش‌بخش خود دعوت می‌کند.
 
او که گنجینه دانایی است، تجلی مکاشفات و دریافت‌های عمیق خود از هستی را بی‌شائبه و به زیبایی تمام به ما هدیه می‌کند و در هر واژه از کلامش معرفت و معنویتی ناب را به همگان می‌بخشد.
 
در سایه چنین وسعت، عظمت و ساحتی، اسطوره غزل ایران‌زمین را نه‌تنها جهان می‌ستاید، بلکه حیات و شخصیت و آثار او، انگیزه‌بخش تولید هزاران اثر ادبی توسط پژوهشگران و نویسندگان داخلی و خارجی است.
 
دیوان حافظ، کتیبه مهربانی با خود، خدا و خلق خدا و پیام‌های متعالی‌اش منشور صلح و دوستی ایرانیان است.
 
آرامگاه او نیز قطعه‌ای بهشتی آکنده از عطر و زیبایی گل‌های جان‌پرور و به همین سیاق، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری ایران است که بسیاری از مشتاقان شعر و اندیشه‌اش را از اطراف جهان به این مکان می‌کشاند.
 
بر ماست تا با تلاشی مضاعف و مشترک، به همت همه دستگاه‌های فرهنگی کشور، ستاره درخشان آسمان شعر و ادب پارسی را بیش‌ازپیش پاس بداریم و گردشگران سراسر جهان را به دیدار این دیار و بهره‌مندی از خوان نعمت حضرت حافظ فرابخوانیم. روز بزرگداشت لسان‌الغیب حافظ شیرازی بر تمامی دوستدارانش در سراسر جهان گرامی باد.»


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب