آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
چهار شنبه 15 آبان 1398
کد خبر: 3340
تعداد بازدید: 410

طالبیان عنوان کرد:

استحکام‌بخشی دیواره غربی سازه‌های آبی شوشتر مشکل اعتبار ندارد

معاون میراث فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان این‎که استحکام‌بخشی دیواره غربی سازه‌های آبی شوشتر مشکل اعتبار ندارد گفت:باید تلاش کنیم تا در تثبیت دیواره، صخره‎ها و سنگ‎های موجود حفظ شوند.
 
به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان محمدحسن طالبیان در آئین گشایش کارگاه بین‎المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار که بعدازظهر امروز (چهارشنبه 15 آبان‎ماه 98) در محل خانه تاریخی مرعشی شوشتر برگزار شد اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف برای راه‌اندازی این کارگاه تبادل تجربه و دانش در حوزه‌های مختلف است چراکه نیاز است در این حوزه مفاهمه و تبادل تجربه بیشتری انجام شود.
 
او ادامه داد: گردشگری پویا یعنی تعادل میان همه بخش‌ها در حوزه اقتصاد بومی، احیاءِ آثار و... که در روزهای آینده در این کارگاه به‌خوبی در این زمینه از تجربیات سایر کشورها بهره خواهیم برد.
 
معاون میراث فرهنگی کشور شوشتر را یک موتور صنعتی پیش از انقلاب صنعتی دانست و گفت: دیواره غربی سازه‌های آبی توسط کارشناسان متعدد بازدید شده است، این دیواره نیازمند پایش زیادی است و اگر بدانیم می‌خواهیم چه کنیم، آن اقدام زمان زیادی به خود اختصاص نمی‌دهد.
 
او تأکید کرد: می‌توانیم با شاتکریت و ... اقداماتی در حوزه عمرانی انجام دهیم و دیواره را تثبیت کنیم، ولی آن دیواره دیگر سازه‌های آبی شوشتر نیست، باید تلاش کنیم همین صخره و همین سنگ‌ها حفظ شوند.
 
طالبیان عنوان کرد: قبول دارم که اطلاعات ما از سازه‌ها و آثار تاریخی با آن‎چه در واقعیت وجود دارد فاصله زیادی دارد؛ در این زمینه نیاز داریم تبادل تجربیات داشته باشیم. خوزستان بهشت باستان‎شناسان است، آنچه در همه کشور روی زمین وجود دارد، در خوزستان بزرگ به‌صورت تاریخ زیرزمین وجود دارد.
 
او همچنین به منطقه‌های گردشگری و باستانی در شوشتر، شوش، چغازنبیل و دزفول اشاره کرد و گفت: این مناطق باید از نظر گردشگر با محورهای متعدد به خوبی معرفی شوند.
 
گفتنی است کارگاه بین‎المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار، با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شده است. در این کارگاه پنج روزه مدیران پایگاه‌های میراث جهانی از سراسر کشور حضور دارند. 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب