آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 16 آبان 1398
کد خبر: 3344
تعداد بازدید: 2122

دوست خوب/چای خوب

جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه-شهرستان کارون برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خوزستان جشنواره برداشت چای ترش روستای علوه در شهرستان کارون جمعه 17 آبان 1398 از ساعت 8 لغایت 15در این روستا برگزار می شود.
اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و شکرانه برداشت چای ترش علوه و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی از جمله برنامه هایی است که در این جشنواره برگزار خواهد شد.
 
این جشنواره از ساعت 8 صبح تا 17 در استان خوزستان(شهرستان کارون) و در روستای علوه پذیرای عموم خواهد بود.
 
 
شایان ذکر است اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری باحضور مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خوزستان و فرماندار شهرستان کارون بهمراه جمعی از مدیران استان و شهرستان و باحضور علاقمندان به میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان برگزار خواهد شد.
 
 
چای ترش از فواید بسیار فوق العاده ای برای سلامتی برخوردار است و همچنین مصرف چای ترش برای جلوگیری از فشارخون، کاهش کلسترول و کاهش قند خون و حفظ سلامتی کبد مفید است. در سال ۱۳۷۷ زمانی که ابوهاشم در سن ۶۵ سالگی دار فانی را وداع گفت، تولید چای در این روستا نیز بعد از چند دهه متوقف شد. چند سالی از مرگ ابوهاشم گذشت که ابوعلی قصد کرد مجددا کشت چای ترش را در این روستا احیا کند اما تلاش های او برای یافتن بذر این چای بی نتیجه ماند، او به ذهنش خطور کرد که از همسر ابوهاشم که از بستگانش هست کمک بگیرد و از ایشان خواست تا اجازه دهد صندوق های وسایل مرحوم ابوهاشم را نگاه کند. با زیر و رو کردن وسایل داخل صندوق های چوبی مرحوم ابوهاشم، چشم ابوعلی به پلاستیک کوچک گره خورده ای افتاد که سه دانه بذر از این چای داخل آن بود و آنها را در زمینی کنار رودخانه کارون بدون اینکه کسی اطلاع داشته باشد کشت کرد.امروز حتی در حیاط منازل اهالی روستای علوه هم چای ترش کشت می شود. در فصل پاییز گردشگران و علاقمندان گردشگری خوراکی به روستای علوه می روند و از طبیعت زیبا و میهمان نوازی مردم این روستا لذت می برند. روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خوزستان عموم علاقمندان و فرهنگ دوستان  را به بازدید از جشنواره  دعوت می نماید.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب