آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
جمعه 01 آذر 1398
کد خبر: 3366
تعداد بازدید: 1140

با حضور معاون صنایع‌دستی کشور انجام شد

امضای تفاهم‌نامه همکاری چندجانبه با هدف کارآفرینی بر بستر فناوری‌های نوین

تفاهم‌‌نامه همکاری چندجانبه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری به امضا رسید.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، این تفاهم‌نامه امروز پنجشنبه 30 آبان 98 در حاشیه افتتاح بنیاد ملی توسعه فناوری و با حضور محمدرضا شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به امضا رسید.

تفاهم‌نامه چندجانبه همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری، با امضای پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عباس نوروزی رئیس هیئت‌مدیره بنیاد ملی توسعه فناوری، رسمیت یافت.

این تفاهم‌نامه در راستای همکاری در ارتقای زیست‌بوم توسعه کارآفرینی بر بستر فناوری‌های هوشمند مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاک‌چین از طریق ایجاد توکن و رمز ارز میراث به امضای مسئولانی از دستگاه‌های ذی‌نفع رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری در ایجاد زیرساخت‌های قانونی و دریافت مجوزهای لازم در خصوص موضوع موردتوافق، اطلاع‌رسانی در مورد استفاده از رمز ارز میراث به اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط، معرفی جامع رشته‌های صنایع‌دستی به تفکیک محدوده جغرافیایی، همکاری و اطلاع‌رسانی به ذی‌نفعان صنایع‌دستی در استفاده از رمز ارز میراث برای تمام کسب‌وکارها، تولیدکنندگان و هنرمندان برجسته و موفق صنایع‌دستی و همکاری در توسعه بازار فروش صنایع‌دستی از طریق رمز ارز میراث در داخل و خارج از کشور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

همچنین تولید و مدیریت رمز ارز میراث بر پایه اتریوم و بر بستر بلاک چین، ایجاد صرافی دیجیتال برای تبدیل میراث به رمز ارزهای مهم و ریال پس از دریافت مجوزهای قانون آموزش الکترونیکی و حضوری روش‌های استفاده از رمز ارز میراث، انجام آموزش‌های مورد نیاز، پایش و راهبردی مراکز نوآوری و هدایت، اتصال  کسب‌وکارهای ذیل زیست‌بوم به بازارهای داخلی و بین‌المللی و توسعه برندهای توانمند در موضوع تفاهم‌نامه ازجمله تعهدات بنیاد ملی توسعه فناوری خواهد بود.

بر اساس این تفاهم‌نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعهد شد همکاری در  ایجاد کمیته‌ای برای پیگیری امور مربوط به رفع چالش‌ها و موانع کسب‌وکارها، حمایت و همکاری در برگزاری رویدادهای تخصصی و عمومی برای رمز ارز میراث، ارائه مجوزهای مورد نیاز به زیست‌بوم برای انجام فعالیت‌های خود و تسهیل ارتباطات با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، عمومی، خصوصی و بین‌المللی و تأمین اعتبارات اولیه برای راه‌اندازی زیست‌بوم، سیدمانی کسب‌وکارهای نوپا در اکوسیستم رمز ارز میراث را به انجام برساند.

این تفاهم‌نامه در شش بند و سه نسخه بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی توسعه فناوری به امضا رسید.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب