آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
چهار شنبه 18 دی 1398
کد خبر: 3443
تعداد بازدید: 315

بازدید مدیرکل میراث فرهنگی و مشاور استاندار خوزستان از نمایشگاه صنایع دستی آبادان

‍ در هشتمین روز از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی در آبادان، مدیرکل میراث فرهنگی و مشاور استاندار خوزستان در امور میراث فرهنگی و مشاور مدیرکل میراث فرهنگی استان از این نمایشگاه دیدن کردند.
به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، این نمایشگاه به مناسبت ولادت حضرت زینب (س) و با هدف معرفی توان و ظرفیت هنرمندان حوزه صنایع دستی آبادان و منطقه آزاد اروند، رونق تولید، کمک به فروش، توسعه و ترویج صنایع دستی در بین جامعه، از سه‎شنبه (۱۰ دی‎ماه 1398 ) در محل مسجد تاریخی رنگونی‎ها گشایش یافته است.
 
در هشتمین روز از برپایی این نمایشگاه شب گذشته ( 17 دی‎ماه 98)، سیدحکمت‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان به همراه محمد برون مشاور استاندار خوزستان در امور میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،زیبا راکی مشاور مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با حضور در مسجد رنگونی‎ها از بخش‎های مختلف نمایشگاه دیدن کردند.
 
این نمایشگاه تا بیستم دی‎ماه جاری در محل مسجد رنگونی‎های شهرستان آبادان دایر است و صبح‎ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای علاقمندان به فرهنگ و هنر است.
 
مینیاتور، تهذیب، تابلوسازی، صنایع چوب و حصیر (معرق، مشبک و منبت)، انواع گلیم و قالی، چاپ باتیک، هنرهای تلفیقی، دست‎دوزهای چرمی، سازهای سنتی، سفال، صنایع بافتنی، هنرهای کاربردی (نقاشی روی شیشه و روی پارچه)، موزائیک‎کاری، هنرهای بازیافتی و زیورآلات سنتی، رشته‎های صنایع دستی موجود در این نمایشگاه هستند.
 
شایان ذکر است در شهرستان آبادان بیش از  ۲۰۰ صنعتگر فعال صنایع دستی وجود دارد. حصیربافی و سفال‎گری نیز از جمله صنایع دستی ویژه و شاخص این شهرستان به شمار می‎رود.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب