آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
شنبه 17 اسفند 1398
کد خبر: 3548
تعداد بازدید: 7070

راه اندازی سامانه تلفنی مشاوره و پاسخگویی‌ در زمینه كروناویروس در خوزستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز از راه اندازی سامانه تلفن گویا مشاوره و پاسخگویی‌ در زمینه كروناویروس در خوزستان خبر داد و گفت: هم استانی های عزیز جهت دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود در زمینه كروناویروس می توانند با شماره‌هاي ۰۶۱۳۳۱۱ و ۰۶۱۳۳۱۱۰۰۰۰ تماس بگيرند.
به گزارش روابط عمومی و کمیته پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان به نقل از وب دا خوزستان، دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه اندازی این سامانه را باعث کاهش مراجعه شهروندان به مطب پزشکان، کلینیک ها و بیمارستان های استان دانست و اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان تاکنون با این سامانه تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان بهره مند شده اند.

وی از فعالیت این سامانه به صورت شبانه روزی خبر داد و یادآور شد: کارشناسان پاسخگوی تماس های مردم هستند و اطلاعات مورد نیاز آنها را درباره بیماری کرونا در اختیارشان قرار می دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز هدف از راه اندازی این سامانه را ارائه مشاوره پزشکی از طریق خط تلفن بیان کرد و افزود: افرادی که خود، بستگان و اطرافیانشان علائمی مشکوک به ویروس کرونا دارند با کارشناسان این سامانه مشورت می کنند، وضعیت و شرایط بالینی از طریق تلفن بررسی و اگر نیاز باشد، آنها را به مراکز درمانی ارجاع می دهند، اما اگر هم علائم منطبق با تشخیص کرونا نباشد، به تماس گیرنده اطمینان خاطر داده و توصیه های بهداشتی لازم را ارائه می کنند.

وی با تاکید بر این که مهم ترین عامل جلوگیری از انتشار هر بیماری ویروسی، شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون و شوینده های دیگر است، افزود: هیچ کاری موثرتر و مفیدتر از شست و شوی مکرر دست ها با آب و صابون یا مایع دستشویی و شوینده ها نیست.

ابول نژادیان ادامه داد: شهروندان توجه کنند که سطوح و اشیاء را می توان ضدعفونی کرد اما همه اشیاء و سطوحی که در طول شبانه روز با آن تماس و ارتباط داریم، قابل شست و شو و ضد عفونی نیستند، بنابراین افراد باید سعی کنند از خودشان مراقبت کنند و از دست دادن، روبوسی، شرکت در اجتماعات، محل های پرتردد، خروج غیرضروری از منزل و ... تا حد امکان خودداری کنند، اقدامات بهداشتی و خود مراقبتی هم تا ۹۰ درصد از ابتلا جلوگیری می کند.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب