آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 9 فروردین 1403
چهار شنبه 21 اسفند 1398
کد خبر: 3565
تعداد بازدید: 513

تغذیه مناسب، دژ مستحکم در مقابله با کرونا

یک متخصص تغذیه از باید‌ها و نباید‌هایی خوردنی می‌گوید که باید در این شرایط کرونایی رعایت کنیم.

مینا وطن خواه، متخصص تغذیه گفت: عملکرد سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های تنفسی و بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت، بیماری‌های کلیوی و قلبی و سوء تغذیه دارد و خوراکی‌های نامناسب در ابتلا به ویروس کرونا موثر هستند.

او افزود: با مصرف روزانه سالاد همراه با غذا، میوه‌ها و سبزی‌ها مانند انواع کلم، گل کلم، فلفل سبز، شلغم، فلفل دلمه ای، جعفری، شاهی، پیازچه و گوجه فرنگی می‌توان مقاومت بدن را بالا برد.

وطن خواه با بیان اینکه کودکان زیر ۵ سال، مادران باردار، سالمندان و بیمارانی که دارو‌های کورتنی مصرف می‌کنند، در معرض خطر بیشتری قرار دارند، بیان داشت: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه ۳ الی ۵ واحد از گروه سبزی‌ها و حداقل ۲ الی ۳ واحد میوه‌هایی مانند (انار، پرتقال خونی و گریپ فروت) که حاوی آنتی اکسیدان هستند، توصیه می‌شود.

این متخصص تغذیه اظهار کرد: هر روز سبزی و سالاد همراه با آب لیموترش یا آب نارنج تازه، هویج و کدو حلوایی مصرف کنید و هم چنین پیاز خام به دلیل داشتن ویتامین C همراه با غذا توصیه می‌شود.

مینا وطن خواه اذعان داشت: از مصرف سوسیس، کالباس، انواع فست فود، غذا‌های چرب و غذا‌هایی که خوب پخته نشده (مثل تخم مرغ عسلی و نیمرو، کباب‌هایی که مغز پخت نشده اند) خودداری شود.

او تصریح کرد: بادام، بادام زمینی، فندق، روغن آفتابگردان، ذرت و سویا که شامل ویتامین E هستند در تقویت سیستم ایمنی نقش دارند و هم چنین استفاده از پروتئین‌ها مانند گوشت‌های کم چرب، تخم مرغ و حبوبات نیز برای جلوگیری از ابتلا به کرونا مفید هستند.

وطن خواه با اشاره به کمبود مغذی‌هایی مانند روی و آهن که موجب تضعیف بدن می‌شود، گفت: برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، مصرف جوانه گندم، حبوبات، گوشت، شیر، لبنیات، سبزی‌های برگ سبز و انواع خشکبار نیز سودمند هستند.

این متخصص تغذیه در پایان با اشاره به نوشیدن کافی آب و مایعات اظهار داشت: دهان را مرطوب نگه داشته و از مواد مغذی و پروتئین‌ها که نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس دارد، استفاده کنید تا این شرایط کرونایی را به سلامتی پشت سر بگذاریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب