آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
سه شنبه 06 مرداد 1394
کد خبر: 1307
تعداد بازدید: 3932

مرمت ساختمان ثبت ملی دانشکده ادبیات اهواز آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: مرمت ساختمان سابق دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز (سه گوش) آغاز شد.
مرمت ساختمان ثبت ملی دانشکده ادبیات اهواز آغاز شد
افشین حیدری  اظهار کرد: طرح مرمت این ساختمان ثبت شده در فهرست ملی آثار تاریخی کشور، توسط سازمان میراث فرهنگی خوزستان با اعتبار اولیه 10 میلیارد ریال، و اولویت موریانه زدایی و تغییرات مکانیکال این ساختمان آغاز شده است.

وی افزود: طبق قرارداد، در گام نخست این طرح تعویض درب ها و الحاقات اضافی ساختمان در مدت دو ماه آینده به اتمام می رسد.

حیدری گفت: گام دوم طرح در سال آینده اجرا می شود که آن هم با اعتبار 10 میلیارد ریال خواهد بود و در آن، مرمت زیرزمین و فضاهای دیگر ساختمان انجام می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان یادآور شد: بر اساس هماهنگی با دانشگاه شهید چمران، کاربری و بهره برداری مناسبی از ساختمان در نظر گرفته شده که پس از تکمیل گام نخست طرح اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: قرار است در بخشی از این ساختمان موزه علوم خوزستان تاسیس، و تاریخ و فرهنگ این استان معرفی و ارایه شود.

ساختمان سابق دانشکده ادبیات اهواز که به نام دانشکده سه گوش معروف و از جاذبه های دیدنی و گردشگری این شهر به شمار می رود، قرار است پس از مرمت تبدیل به بانک اطلاعاتی و پژوهشی خوزستان شود.

کاربری این ساختمان پس از چندین بار تغییر کاربری درنهایت در سال 1350به دانشکده ادبیات و زبان های خارجی دانشگاه جندی شاپور تبدیل و در سال 1389 تخلیه و دانشکده ادبیات و علوم انسانی به محوطه دانشگاه فعلی شهید چمران اهواز منتقل شد.

این بنا در آبان سال 1378 به شماره 2497 در فهرست آثار ملی ثبت شد.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب