آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
شنبه 17 مرداد 1394
کد خبر: 1317
تعداد بازدید: 3192

پیام مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خوزستان به مناسبت روز خبرنگار

پیام مدیر کل
میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خوزستان
بمناسبت روز خبرنگار







17مرداد سالروز شهادت خبرنگاری است که با نثارجان خود توانست روزی را ماندگار کند. همیشه خبرنگاران با به خطر انداختن خود تلاش دارند تا لحظه های مرده را زنده و ماندگار کرده و بی شک تلاش در این راستا مجاهدتی است مقدس که تنها برای آگاهی بخشی جامعه انجام می شود.

خبرنگاران پیام آوران صلح و دوستی و مجاهدان عرصه پیگیری مشکلات جامعه هستند، در جنگ ها با قلم صلح وقایع را می نگارند و در صلح با قلم نقد مشکلات را. عرصه خبر بی شک دارای مخاطراتی است که خبرنگار با ورود به آن همه مشکلات و مخاطرات را به جان خریده و بدون چشم داشتی برای مردم می نگارد، نگارشی که بر پایه صحت،تعهد، دقت و صراحت است.

در دنیای امروزی بی شک سرعت انتقال اطلاعات به حدی زیاد است که حتی خبررسانی صوت و تصویر نمی تواند در این بخش حرفی برای گفتن داشته باشد، ولی باید دقت کرد که رسالت خبرنگاری بر این اصل استوار است که هیچ گاه دقت در خبر نباید ذبح شده سرعت انتقال شود و این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است که همیشه باید نصب العین خبرنگاران باشد.

شاید درج نخستین خبر از واقعه ای اهمیت زیادی داشته باشد ولی تغییر اخبار و حتی تکذیب آن می توان اعتماد عمومی را به رسانه ای مخدوش کند و اعتماد و اطمینان مردم به رسانه بزرگترین داشته ای است که اگر از سوی مردم از دست رفت کسب آن شاید خیلی کار ساده ای نباشد.

 

زمانی که خبرنگاری با درج خبری معضلی از مردم را حل می کند و یا مشکلی را به گوش مسئولی می رساند می توان گفت مزد تلاش های خود را گرفته است و در این وادی هیچ مسله ای مهم تر از رضای خدا نیست.

روز 17 مرداد سالروز شهادت شهید صارمی و روز خبرنگار به حق مناسبتی میمون و مبارک در تقویم کشور است که این روز را به جهادگران عرصه اطلاع رسانی،خبرنگاران واصحاب رسانه تبریک می گویم و برای آنها روزهایی مملو از موفقیت و اخبار خوش را آرزو دارم.




 



افشین حیدری 
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری خوزستان 
17 مرداد 94

 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب