آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
یک شنبه 29 شهریور 1394
کد خبر: 1381
تعداد بازدید: 2795

برترین‌های دومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری 5 مهرماه معرفی می‌شوند

معاون گردشگری در آستانه روز جهانی گردشگری با تشریح برنامه های روز جهانی گردشگری از معرفی برترین‌های جشنواره ملی مشارکت گردشگری در روز 5 مهرماه خبر داد.
برترین‌های دومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری
5 مهرماه معرفی می‌شوند


















معاون گردشگری در آستانه روز جهانی گردشگری با تشریح برنامه های روز جهانی گردشگری از معرفی برترین‌های جشنواره ملی مشارکت گردشگری در روز 5 مهرماه خبر داد.


به گزارش میراث آریا(chtn) مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری در نشست اعلام برنامه های روز جهانی گردشگری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: برترین‌های دومین جشنواره مشارکت ملی گردشگری که امسال در چهار بخش برگزار می شود، در مراسم روز جهانی گردشگری، 5 مهرماه، معرفی می شوند.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم در جشنواره و نمایشگاه روز جهانی گردشگری، به معرفی ابعاد گردشگری در سطح ملی بپردازیم، در همین راستا یک نمایشگاه تخصصی به مدت 4 روز در بوستان آب و آتش برپا خواهد شد.

رحمانی موحد با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین غرفه‌های نمایشگاه به معرفی مباحث طبیعت گردی اختصاص یافته است، ادامه داد: این نمایشگاه با هدف معرفی و فرهنگ سازی ابعاد مختلف گردشگری برپا می شود، آموزشهای پایه، فعالیتهای کانونها، نهادهای مردمی که در حوزه های مختلف گردشگری فعال هستند و همچنین معرفی اقوام ، آیین ها، رسوم، سنتها و  شاخصه های گردشگری در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته است.

معاون گردشگری تصریح کرد: در روز 5 مهرماه، مصادف با روز جهانی گردشگری، یک مراسم گرامیداشت در سطح داخلی و در تمامی استانها برپا خواهد شد، این مراسم بستری برای ایجاد صمیمیت بین خانواده گردشگری است.

وی با اشاره به اینکه مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: رونمایی از کارت بانک اعتباری، سیم کارت گردشگر و کارت بیمه از جمله برنامه هایی است که در این مراسم گنجانده شده است، همچنین معرفی برترینهای حوزه گردشگری در 30 بخش در این مراسم انجام می شود.

رحمانی موحد در ادامه این نشست به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

معاون گردشگری با اشاره به اینکه صنعت گردشگری، سالها با این عنوان به کار خود ادامه داده است، تصریح کرد: این صنعت به دلیل کم‌کاریهایی که در گذشته وجود داشته به فراموشی سپرده شده بود، این در حالی است که گردشگری در همه دنیا به عنوان یک صنعت شناخته می شود، در بین فعالان این حوزه تشکیک‌هایی وجود داشت که با ابلاغ آیین نامه ایجاد و اصلاح این موارد رفع شد و امروز همه خانواده گردشگری به شکل روشن و شفاف، وظایف و مسئولیتهای خود را می دانند.

وی با بیان اینکه روز جهانی گردشگری در هر کشور به صورت ملی برگزار می شود، ادامه داد: کارت اعتباری، سیم کارت گردشگر و کارت بیمه به مرحله ای رسیده است که قابل اجرا و عملیاتی باشد و به همین دلیل در این مراسم از این موارد رونمایی خواهد شد.

رحمانی موحد همچنین در حوزه گردشگری حلال و توجه به این حوزه در مراسم روز جهانی گردشگری، گفت: در نمایشگاه، بخشی به نام زیارت برپا خواهد شد که به معرفی زیارتگاهها، آستانهای مقدس، بقاع متبرکه و اماکن زیارتی می پردازد.

معاون گردشگری ادامه داد: در بحث ساماندهی زوار ورودی به کشور که نیمی از گردشگران خارجی را تشکیل می دهند، اتفاقات و برنامه های مخلفی انجام شده است که از آن جمله می توان به تفاهم نامه با عراق اشاره کرد، چراکه سالیانه یک میلیون و 500 هزار نفر از زوار عراقی به کشور ما سفر می کنند و ساماندهی این تعداد از گردشگران از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

وی تصریح کرد: مباحث مربوط به ساماندهی گردشگران عراقی حدود 16 ماه طول کشید و امروز ما در آستانه استقرار دفاتر خودمان در عراق هستیم.

رحمانی موحد افزود: گروههایی هستند که بدون وظیفه و مسئولیت قانونی اقدام به جابه‌جایی تور می کنند، ما تلاش می کنیم با ساماندهی این بخش، مشکلات و موانع پیش‌روی زوار را برطرف کنیم.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب