آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
سه شنبه 26 آبان 1394
کد خبر: 1434
تعداد بازدید: 1730

رونق همکاری مشترک میراث فرهنگی و منطقه آزاد اروند در بخش گردشگری



















مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از رونق همکاری مشترک میراث فرهنگی خوزستان و منطقه آزاد اروند در سفر معاون امور حقوقی و مجلس میراث فرهنگی به خوزستان خبر داد.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، دکتر خسرونشان اظهار کرد: روز گذشته اسدالله درویش امیری معاون امور حقوقی و مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه مدیر کل امور استان های این سازمان در سفری یک روزه به خوزستان از مرزهای شلمچه به منظور نظارت بر خدمات رسانی به زوار اربعین، منطقه آزاد اروند، تالاب بین المللی شادگان بازدید و با معاون استاندار خوزستان نیز جلسه ای برگزار کرد.

وی افزود: در بازدید از مرز شلمچه و حضور در محل مواکب در حال برپایی در این مرز بین المللی بر سهولت تردد زوار اربعین برای حضور در کربلای معلی نظارت شد.

نشان با اشاره به وضعیت مرز شلمچه در روزهای منتهی به اربعین حسینی خاطر نشان کرد: تردد در مرزها روز به روز افزایش خواهد یافت و شرایط در مرز به زعم معاون سازمان میراث فرهنگی خوب و مناسب ارزیابی شد.

وی بر خدمات رسانی به زوار اربعین تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی به زوار بسیج شده اند و بستر مناسبی در مرزها برای پذیرایی از زوار فراهم شده است.

 

*انعقاد تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی و منطقه آزاد اروند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: در این سفر معاون سازمان میراث فرهنگی از منطقه آزاد اروند بازدید کرد و با مدیر عامل این منطقه جلسه ای تشکیل داد.

وی افزود: در این جلسه بر همکاری مشترک میراث فرهنگی و سازمان منطقه آزاد اروند تاکید شد و به این دلیل مقرر شد با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با این منطقه درباره همکاری های آتی تفاهم نامه ای به امضا برسد.

نشان گفت: در این جلسه مقرر شد تا منطقه آزاد اروند درباره بهینه سازی موزه شهرستان های آبادان و خرمشهر همکاری لازم را انجام دهد و منطقه آزاد اروند نیز از این مهم استقبال کرد و بزودی شاهد آغاز همکاری ها در این زمینه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: منطقه آزاد اروندبرای پیشبرد اهداف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان خوزستان قول هرگونه همکاری داده است و نظر مسئولان این منطقه در حمایت از فرصت های سرمایه گذاری بویژه در بخش گردشگری بسیار مساعد است.

 

*بهینه سازی زیرساخت های گردشگری در تالاب بین المللی شادگان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان درباره بازدید معاون سازمان هیئت همراه از تالاب بین المللی شادگان اظهار کرد: در این بازدید درویش امیری با اهالی خونگرم تالاب دیدار کرد و از نزدیک شرایط را برای حضور گردشگران در این منطقه بکر بررسی کرد.

نشان افزود: معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر فراهم شدن شرایط و زیرساخت های حضور گردشگر در تالاب بین المللی شادگان تاکید کرد و اذعان داشت که شرایط در این منطقه باید در خورشان تالاب بین المللی باشد و از مسئولان استانی خواست تا در این مهم همکاری کنند.

تالاب شادگان با بیش از 400 هزار هکتار مساحت در استان خوزستان از معدود تالاب های بین المللی ایران به شمار می آید که مهاجرت پرندگان وحشی زیادی در فصول پاییز و زمستان فرصت گردشگری مناسبی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی فراهم می کند.

بر اساس کنوانسیون رامسر در سال 1971 این تالاب حفاظت شده و مورد حمایت سازمان های بین المللی قرار دارد، وجود روستاهایی درون تالاب و فضای وحش بکر در این منطقه از دیگر جاذبه های موجود در این منطقه بی بدیل در خوزستان است.

 

*تاکید بر خدمات رسانی ویژه به زوار اربعین حسینی 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به برگزاری جلسه مشترکی با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی و معاون سیاسی استانداری خوزستان گفت: در این جلسه بر خدمات رسانی هرچه بهتر به زوار اربعین تاکید شد.

وی افزود: فراهم شدت تسهیلات ویژه برای زوار اربعین در مرزهای خوزستان، تامین زیرساخت های مورد نیاز برای پذیرایی از زوار و خدمات رسانی به زائران در این منطقه از اهم مذاکرات در این جلسه مشترک بود.

نشان گفت: معاون سازمان میراث فرهنگیف صنایع دستی و گردشگری بر همکاری همه دستگاه ها برای خدمات رسانی به زوار اربعین تاکید کرد و از آمادگی چهار استان همجوار خوزستان برای خدمات رسانی به زوار در صورت نیاز خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به رهنمون های رهبر معظم انقلاب درباره خدمات رسانی به زوار اربعین بسیج دستگاه های اجرایی در این زمینه خوب ارزیابی می شود.

در این سفر و جلسات مختلف برگزار شده مدیر کل امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و هیئت همراه و در مقاطعی فرماندار خرمشهر، مدیر عامل منطقه آزاد اروند و مشاور استاندار در امور امنیتی، معاون سازمان میراث فرهنگی را همراهی می کردند.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب