آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
یک شنبه 22 آذر 1394
کد خبر: 1460
تعداد بازدید: 3628

14 محوطه و بنای تاریخی خوزستان در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

معاون میراث فرهنگی خوزستان از ثبت 14 اثر و بنای ارزشمند تاریخی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.
14 محوطه و بنای تاریخی خوزستان
در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد













معاون میراث فرهنگی خوزستان از ثبت 14 اثر و بنای ارزشمند تاریخی استان در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: عاطفه رشنویی اظهار کرد: چندین محوطه باستانی در مسجد سلیمان و چند خانه تاریخی در شوشتر و دزفول و یک گوردخمه در اندیکا با تلاش مسؤلان اداره میراث فرهنگی خوزستان در کمیته ثبت آثار غیر منقول کشور در فهرست آثار ملی ثبت شد.

وی افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی و تلاش، ثبت آثار ارزشمند خوزستان جان تازه ای یافته  است و این روند ادامه خواهد داشت.

رشنویی تاکید کرد: متاسفانه در زمینه ثبت محوطه ها و بناها در فهرست آثار ملی، سالها کوتاهی شد و خوزستان جز ضعیف ترین استان ها در این خصوص بشمار می آمد؛ اما با توجه و تمهیدات ویژه ای که در دوره مدیریت سابق و فعلی میراث فرهنگی خوزستان در این زمینه اندیشیده شد ثبت آثار به اولویت های میراث فرهنگی  مبدل و روند آن تسریع شد و امروز  خوزستان یکی از پیشروترین استان ها به شمار می آید.

وی درباره این محوطه ها و آثار تاریخی ثبت شده خاطر نشان کرد: محوطه ها و آثار ثبت شده شامل بینزیر در گلگیر مسجد سلیمان، خانه حاج شیخ جعفر شیخ شوشتری، خانه جزایری قدیمی ترین خانه در بافت تاریخی شوشتر، خانه قصاب نژاد در شوشتر، خانه سهرابی دزفول، گور دخنه تنگ دز اندیکا است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: به زودی تعداد زیاد دیگری از محوطه ها و بناهای این استان ثبت ملی خواهد شد.

 رشنویی خاطر نشان کرد: از ابتدای سال سی اثر تاریخی هجده اثر دفاع مقدس دو اثر ناملموس و یک اثر طبیعی برای استان ثبت شده که آماری کم نظیر است.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب