آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: شنبه 1 اردیبهشت 1403
جمعه 23 بهمن 1394
کد خبر: 1508
تعداد بازدید: 1549

نشان عنوان کرد؛ تبلور نوعی زيبايی‌شناسی خاص در صنایع دستی ایران

دوازدهمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي خوزستان در محل نمايشگاه‌های دایمی بين‌المللي اهواز گشايش يافت.
نشان عنوان کرد؛
تبلور نوعی زيبايی‌شناسی خاص در صنایع دستی ایران














دوازدهمين نمايشگاه سراسري صنايع دستي خوزستان در محل نمايشگاه‌های دایمی بين‌المللي اهواز گشايش يافت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ خسرو نشان، مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال دوازدهمين سالي است که نمايشگاه صنايع دستي در خوزستان برگزار مي‌شود. طبيعتا استمرار 12 ساله اين رويداد نشان از موفقيت چنين نمايشگاهي دارد.
وي ادامه داد: نمايشگاه صنايع دستي در واقع کلکسيوني از هنر ايراني از سرزمين‌هاي مختلف و از گوشه و کنار ايران است که از شمالي‌ترين تا جنوبي‌ترين و از شرقي‌ترين تا غربي‌ترين نقاط را دربرمي‌گيرد و مجموعه بسيار ارزشمندي است.
نشان گفت: بازديد از اين نمايشگاه يک دوره آشنايي با صنايع دستي و فرصتي مغتنم است. هر ايراني و به ويژه خوزستاني‌ها را دعوت مي‌کنم از اين نمايشگاه ديدن کنند چون از اين فرصت‌ها کمتر پيش مي‌آيد.
او خاطرنشان کرد: کشور ما کشوري بسيار مهم و پهناور  است؛ سرزميني با ويژگي‌هاي بسيار گوناگون و متفاوت و رنگ‌آميزي‌هاي متعددي از فرهنگ، تاريخ و تجربه زندگي و مواد و مصالحي که مردمان هر کجا از گوشه کنار سرزمين ما را به بخشي از اين هنرهاي دستي سوق مي‌دهد.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خوزستان بيان کرد: اين نمايشگاه در واقع نمايانگر ذوق و سليقه تاريخي مردمان ايران است. اگر دقت کنيد نوعي زيبايي‌شناسي خاص در ذهن مردمان ما وجود دارد که محصول قرن‌ها و هزاره‌هاي تاريخ و فرهنگ و تمدن هنري است که زنان و مردان اين سرزمين موقعيت تجربه آن را داشته‌اند. نمايشگاه صنايع دستي فرصت مغتنمي است براي بازديد، آشنايي و حتي فرصت مغتنمي است تا بهترين‌هاي هر يک از آثاري که توليد شده مورد خريداري قرار گيرد.
وي گفت: هيچ فرصت مشابهي را در اهواز نمي‌توانيم پيدا کنیم که حجم وسيعی از زيبايي‌هاي هنرهاي دستي کشور را در آن جا بتوان ديد. خوشبختانه امسال براي اولين بار 31 استان يعني همه استان‌ها در این نمايشگاه حضور پيدا کرده‌اند که اين اتفاق نشانه موفقيت نمايشگاه است.
نشان اظهار کرد: مطمئن هستم در سال‌هاي آينده با برنامه‌ريزي وسيع‌تر مي‌توانيم نمايشگاه را در ابعاد بهتر و مناسب‌تري برگزار کنيم.
او اضافه کرد: بخش ديگري هم که با نمايشگاه پيوستگي دارد بخش جشنواره اقوام در قالب‌هاي مختلف از جمله در قالب موسيقي است. اقوام در  اينجا فرصت حضور پيدا کرده‌اند و به اين نمايشگاه رنگ و رونق ديگري مي‌دهند.
مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اظهار کرد: نکته مهمي ديگري که در تولیدات این نمايشگاه وجود دارد اصالت اين توليدات است چون بسياري از اين آثار مهر مطلوبيت گرفته‌اند و مهر اصالت دريافت کرده‌اند. امید که با حضور خود بتوانيم پاسخي مثبت داده باشيم به ذوق و قريحه‌اي که شکل گرفته است.
وی ادامه داد: در هنرهاي دستي ايجاد خلاقيت و ابتکار بسيار سخت است اما هنرمندان ما اين کار را کردند که براي همه آن‌ها آرزوي موفقيت مي‌کنیم.
 دوازدهمين نمايشگاه سراسري ايران خوزستان با بيش از 220 غرفه از سراسر کشور در استان خوزستان با هدف توسعه و ترويج صنايع دستي و حمايت از صنعتگران برپا شده است.
وي افزود: 31 استان در نمايشگاه حضور دارند و 22 اثر ثبت ملي در نمايشگاه در معرض نمايش قرار گرفته‌اند.
 جشنواره اقوام امسال توسط بخش خصوصي به نمايشگاه آمده است و اقوام مختلف ايراني در آن حضور دارند.
او ادامه داد: براي نمايشگاه‌هاي نوروزی که در شرف انجام است برترين غرفه‌ها و صنعتگران را انتخاب مي‌کنيم.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب