آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 30 دی 1395
کد خبر: 1992
تعداد بازدید: 1075

گل نرگس بهبهان به پدیده گردشگری تبدیل می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تبدیل شدن جشنواره گل نرگس بهبهان به پدیده گردشگری خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:
گل نرگس بهبهان به پدیده گردشگری تبدیل می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از تبدیل شدن جشنواره گل نرگس بهبهان به پدیده گردشگری خبر داد.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان؛ خسرو نشان ظهر امروز در پنجمین جشنواره گل نرگس بهبهان اظهار کرد: عطر این جشنواره پنجمین سال است که به مشام مردم بهبهان و خوزستان می رسد.
وی با اشاره به ظرفیت های موجود در شهرستان بهبهان افزود: بهبهان با قرار گرفتن در دامنه های زاگرس و با داشتن رودخانه جاری که به خلیج فارس می ریزد، از موقعیت آب و هوایی خاصی بهره مند است به گونه ای که در این ماه از سال، در چنین اقلیمی بهاری دلنشین را تجربه می کنیم.
نشان تصریح کرد: این فرصت خوبی برای سرزدن به طبیعت و افزایش گردشگری است که می توان با برگزاری همایش ها و سمینارها و جشنواره ها از این فرصت بهره برد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان کرد: امروزه تجارت گردشگری هم به لحاظ تبادل فرهنگی و هم به لحاظ رونق اقتصادی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است به گونه ای که این پدیده ی عصر جدید توانسته سالانه چند صد میلیون گردشگر را به قصد دیدن زیبایی ها، بین کشورها و پهنه های مختلف جابجا کند.
نشان با اشاره به ضرورت توجه به گردشگری در عصر امروز گفت: گردشگری تبدیل به تجارت وسیعی شده که لازمه بهره مندی از آن راه اندازی تاسیسات گردشگری است.
وی با اشاره به انواع مختلف گردشگری در دنیا بیان کرد: گردشگری تاریخی، طبیعی و فرهنگی از جمله انواع گردشگری هستند، علاوه بر اینها در دنیا برای هر یک از پدیده ها، نوعی گردشگری خاص تعریف می شود مثل گردشگری جشنواره گل و گلاب کاشان که بسیار دیدنی است.
نشان با تاکید بر اینکه جشنواره گل نرگس بهبهان ظرفیت تبدیل شدن به پدیده گردشگری را داراست گفت: ارزشی که گونه های نرگس بهبهان دارد بر دیگر جاها مزیت دارد و در کنار دیدن جلوه های طبیعی فرصتی هم برای دیدن جلوه های تاریخی وجود دارد. از این رو باید این رویداد را وسعت داد و تبدیل به جاذبه گردشگری کرد.



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب