آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 10 فروردین 1403
سه شنبه 15 اسفند 1396
کد خبر: 2439
تعداد بازدید: 560

جزئیات استقبال از گردشگران نوروزی در هندیجان/ برگزاری نمایشگاه در ساحل زهره

دبیر ستاد خدمات سفر هندیجان از ایجاد مجموعه‎ای فرهنگی تفریحی در کنار رودخانه زهره برای ایام نوروز 97 خبر داد.

جزئیات استقبال از گردشگران نوروزی در هندیجان/ برگزاری نمایشگاه در ساحل زهره
 
دبیر ستاد خدمات سفر هندیجان از ایجاد مجموعه‎ای فرهنگی تفریحی در کنار رودخانه زهره برای ایام نوروز 97 خبر داد.
 
به گزارش روابط عمومی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، اکرم ندیمی‎پور امروز سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه 96 اظهار کرد: طی مدت گذشته جلسات متعدد ستاد خدمات سفر شهرستان هندیجان تشکیل شده است و برنامه‎های‎مان از جمله برگزاری نمایشگاه برای ایام نوروز را نیز به فرمانداری پیشنهاد داده‎ایم که در این راستا برخی ارگان‎های اجرایی نظیر شهرداری قول همکاری، تهیه و ایجاد غرفه را داده‎اند.
 
او گفت: پیشنهاد ما این است که مجموعه‎ای فرهنگی تفریحی شامل فروش صنایع دستی، غذاهای بومی و محلی، اجرای نمایش‎های خیابانی، شاهنامه‎خوانی و اجرای موسیقی سنتی را در این غرفه‎ها ایجاد کنیم تا از جذابیت بیشتری برای مخاطب برخوردار باشد.
 
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان افزود: برای محل ایجاد غرفه‎ها نیز پیشنهاد داده‎ایم که این غرفه‎ها در کنار رودخانه زهره ایجاد شوند تا باتوجه به تجمع لنج‎ها در محل، بازدیدکنندگان از غرفه شاهد منظره‎ای زیبا نیز باشند.
 
او خاطرنشان کرد: همچنین پیشنهادی مبنی بر ایجاد فضایی برای اجرای بازی‎های بومی و محلی نظیر "یک قُل دوقُل" را به اداره ورزش و جوانان هندیجان ارایه کردیم و درخواست کردیم تا شرایط بازی های محلی را برای گردشگران و مهمانانی که در محل حضور پیدا می‎کنند، فراهم باشد.
 
ندیمی‎پور یادآور شد: این غرفه‎ها در قالب یک مجموعه فرهنگی تفریحی از 28 اسفندماه 96 دایر خواهند شد و تا پایان نوروز 97 پذیرای گردشگران و میهمانان نوروزی هستند.
 
او با اشاره به وجود یک لنج تفریحی در شهرستان هندیجان گفت: این لنج تفریحی در ایام نوروز در رودخانه زهره مستقر خواهد بود و همراه با موسیقی سنتی و ارائه غذاهای مختلف، مسافران و گردشگران نوروزی را به رودخانه‎گردی خواهد برد.
 
دبیر ستاد خدمات سفر نوروز هندیجان درخصوص اسکان مهمانان نوروزی نیز تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش شهرستان آمادگی کامل را برای در اختیار گذاشتن مدارس دارا است؛ این در حالی است که مهمانسرای آموزش و پرورش هندیجان نیز برای اسکان مهمانان آمادگی دارد؛ ضمن این‎که شهرداری نیز فضاهایی را برای اسکان در چادر برای مسافران نوروزی تعبیه کرده است.

 



{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب