آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
آخرین به روز رسانی: جمعه 31 فروردین 1403
یک شنبه 26 اسفند 1397
کد خبر: 2957
تعداد بازدید: 744

کارگاه توانمندسازی تاکسیرانان با موضوع گرشگری در اهواز برگزار شد

با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و در راستای آگاه‎سازی تاکسیرانان شهرستان اهواز بر لزوم آشنایی با صنعت گردشگری و اماکن گردشگری استان، کارگاه‎ آموزشی‎ای با این مضمون در اهواز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی استان در این باره اظهار کرد: این کارگاه دو ساعته با همکاری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان و با هماهنگی با اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز و اتحادیه تاکسیرانان این شهرستان صبح امروز یکشنبه 26 اسفندماه 97 در محل سالن اجتماعات اداره‎کل تعاون و رفاه اجتماعی خوزستان برپا شد.
 
او با بیان این‎که کارگاه برگزارشده مختص تاکسیداران سطح شهرستان اهواز بود افزود: فعلا و در فاز اول سعی کردیم تاکسیدارانی که عمدتاً با فرودگاه در ارتباط هستند را گردهم آوریم و در دوره شرکت دهیم؛ ضمن این‎که کار تدریس کارگاه نیز برعهده محسن عاشوری از اساتید دانشگاه در حوزه گردشگری و جهانگردی بود. 
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به هدف این دوره گفت: همان‎گونه که از نام این کارگاه برمی‎آید، معرفی ظرفیت‎ها و جاذبه‎های گردشگری به تاکسیرانان و توانمندسازی آنان در حوزه گردشگری هدف کلی این دوره آموزشی بود، اما در دل این دوره نحوه برخورد تاکسیرانان با مسافران و گردشگران نیز آموزش داده شد. 
 
وی درخصوص لزوم برگزاری چنین دوره‎های آموزشی‎ای عنوان کرد: تاکسیرانان تأثیر بسزایی در هدایت گردشگران به سمت جاذبه‎های گردشگری سطح شهر و معرفی آن‎ها ایفا می‎کنند.
 
شجاعی ادامه داد: هر گردشگری که از فرودگاه وارد شهر می‎شود عمدتاً اولین برخورد آن‎ها با راننده‎های تاکسی و آژانس‎ها است و این تاکسیرانان با هدایت مسافران خود به سمت جاذبه‎های گردشگری سطح شهر نقشی مهم را در معرفی تاریخ و فرهنگ شهر ایفا می‎کنند.
 
او افزود: بنابراین درصورتی که این تاکسیرانان آشنایی کافی با تاریخ، فرهنگ، جاذبه‎ها و توانمندی‎های استان و شهر داشته باشند و در کنار آن با برخورد مناسب این گردشگران را به سمت مقاصد گردشگری شهرستان هدایت کنند، بسیار تأثیر مثبتی روی رضایت گردشگران خواهند داشت.
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان تعداد تاکسیرانان شهرستان اهواز را بیش از 2500 نفر عنوان و اضافه کرد: آشنایی این تعداد با صنعت گردشگری و موضوعات مرتبط با آن در نهایت بر جذب گردشگر و درآمدزایی در استان مؤثر خواهد بود.
 
وی در ادامه با بیان این‎که یکی از برنامه‎های معاونت گردشگری استان در سال 98، استمرار، توسعه و افزایش این‎گونه‎ دوره‎ها در سراسر استان با هماهنگی اصناف است افزود:  ‎بنا داریم محور کاری خود در سال 98 را بر مبنای آموزش بنا کنیم و چنانچه در این راستا بتوانیم اعتبارات آموزشی لازم را نیز از سوی سازمان میراث فرهنگی جذب کنیم، برنامه‎های آموزشی بسیاری را برای گروه‎های مختلف جامعه هدف از قبیل پلیس، نیروهای خدماتی تأسیسات گردشگری، نیروهای گمرک و تاکسیرانان که بیشترین ارتباط را با گردشگران می‎توانند داشته باشند داریم.
 
شجاعی خاطرنشان کرد: بخشی از برنامه آموزشی ما نیز عمومی است و به توانمندسازی کل جامعه در موضوع گردشگری برمی‎گردد که تلاش می‎کنیم در این راستا نیز فعالیت‎های مثبتی را در سال جدید انجام دهیم. 
 
او در پایان یادآور شد: خوشبختانه بیش از 80 تاکسیدار در کارگاه آموزشی برگزارشده حضور داشتند که به تمام آن‎ها گواهی شرکت در دوره از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان اعطاء خواهد شد. 


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب