آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
پنج شنبه 01 فروردین 1398
کد خبر: 2965
تعداد بازدید: 844

پیام مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خوزستان به مناسبت نوروز۱۳۹۸

 
 
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان باصدور پیامی فرارسیدن عید نوروز 1398 را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان متن پیام سیدحکمت‎اله موسوی بدین شرح است:
 
"بسم الله الرحمن الرحیم
یا مُقلّبَ القلوبِ و الأبصار
یا مُدبِّرَ اللیلِ و النَّهار
یا مُحوِّلَ الحَولِ و الأحوال
حوِّل حالَنا إلی أحسنِ الحال
از همه سوی جهان جلوه او می بینم
جلوه اوست جهان کز همه سو می بینم
چون به نوروز کند پیرهن از سبزه و گل
آن نگارین همه رنگ و همه بو می بینم 
 
بی‎گمان نوروز؛ سرمایه بزرگ و باستانی ایرانیان است که از پس قرن‎ها و از لابلای تلاطم‎های تاریخی وارد بر پیکره فرهنگ و ساختار این مملکت، امروز به عنوان یک جشن و رسم که تداوم برگزاری آن در دنیا بی‎نظیر بوده، در قامت یک سرمایه معنوی و فرهنگی از دل تاریخ به دست بشر متمدن این عصر رسیده و به میراثی باستانی برای جهانیان تبدیل شده است.
 
میراثی که به دست ایرانیان و از عمق اندیشه‎های توحیدی آنان متبلور و جان یافته و در قالب جشن‎هایی همانند نوروز که سراسر پیام‎آور صلح و دوستی هستند، امروز حوزه تمدنی دنیا را نیز متأثر کرده است.
 
شایسته است تا در سالی که توسط رهبر فرزانه انقلاب به عنوان سال "رونق تولید" نامگذاری شده، تلاش نمائیم تا از اولین روز امسال در راستای تحقق این خواسته بحق ایشان کوشش نموده و با حمایت از تولیدات ملی که مرهون تلاش‎های ارزشمند تولیدکنندگان بوده، به رونق تولید و توسعه اقتصاد ملی در این راستا بیندیشیم.
 
جا دارد، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و نوروز باستانی ۱۳۹۸ به ایرانیان سراسر جهان و خوزستانی‎های گرانقدر و شریف که نقش‎شان به عنوان پاسبانان و صیانت‎کنندگان از دروازه طلایی اقتصاد ایران انکار ناشدنی است همه را در این سال نو به تلاش و همت برای ساختن ایرانی آباد، سرافراز و قدرتمند در تمامی حوزه‎ها با کمک دولت تدبیر و امید فرا بخوانیم.
 
همچنین با توجه به ظرفیت‎های بالای گردشگری و تجاری این استان جنوبی و تسهیلات ایجادشده برای رفاه هر چه بیشتر گردشگران در ایام نوروز و سایر ماه‎های سال، جا دارد از همه هموطنان برای سفر و حضور در این استان بی‎نظیر دعوت به عمل آوریم.


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب