آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
آخرین به روز رسانی: پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
جمعه 09 فروردین 1398
کد خبر: 3001
تعداد بازدید: 447

ثبت بیش از 2700 بازدید از روند خدمت‎رسانی به گردشگران نوروزی در خوزستان

سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: از ابتدای تعطیلات سال 98 در استان خوزستان بیش از دوهزار و 700 مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و دستگاه‎های خدمات‎رسان به مسافران و گردشگران نوروزی صورت گرفته است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، غلام شجاعی امروز جمعه نهم فروردین‎ماه 98 با بیان این‎که استان خوزستان در نوروز 98 سال متفاوتی را تا بدین‎جا به لحاظ تعداد گردشگر ورودی پشت سر گذاشته است افزود: تعداد قابل ملاحظه‎ای گردشگر از سراسر کشور طی روزهای سپری شده از سال 98 به استان خوزستان وارد شده‎اند و از این بابت استان خوزستان شاهد نوروز بسیار خوبی است.
 
او افزود: البته تلخی‎هایی هم در این ایام در کشور به دلیل وقوع سیل در استان‎های غربی و شمالی کشور به وجود آمده که جا دارد این حوادث را به هموطنان و نیز بازماندگان قربانیان تسلیت بگوییم.
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در ادامه به طرح بازدیدهای نظارتی درایام نوروز اشاره کرد و تصریح کرد: از 27 اسفندماه 97 تا هشتم فروردین‎ماه 98، دوهزار و 787 بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و دستگاه‎های خدمات‎رسان به مسافران و گردشگران نوروزی در استان صورت گرفته است که از این تعداد بازدید نظارتی انجام‎شده، 840 بازدید از مراکز اقامتی، 583 بازدید از مراکز پذیرایی بین راهی، 264 بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 1100 بازدید نیز از سایر واحدهای خدمت‎رسان انجام شده است؛ ضمن این‎که بیشترین تعداد بازدید نظارتی در سطح استان در روز دوم فروردین‎ماه ثبت شده است. 
 
وی افزود: در مجموع این بازدیدها، تعداد 100 تذکر و  چهار اخطار کتبی به ثبت رسیده است ضمن این که شاهد تعطیلی یا تعلیق هیچ‎یک از واحدهای خدمات‎رسان در سطح استان تابه امروز نبوده‎ایم. 
 
شجاعی اضافه کرد: در این بازدیدها 108 فقره تشویق نیز به مراکر خدمات‎رسان داده شده است. 
 
او خاطرنشان کرد: تا پایان تعطیلات نوروز 98 ، نظارت‎های مستمر بر کیفیت و نرخ خدمات و صنوف مختلف از جمله مراکز اقامتی، پذیرایی بین راهی و دفاتر خدمات مسافرتی ادامه خواهند داشت.
 
ثبت بیش از چهار میلیون نفرشب اقامت در خوزستان
 
سرپرست معاونت گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه با اشاره به آمار تجمیعی بازدیدکنندگان از جاذبه‎های گردشگری و اقامت‎کنندگان در استان عنوان کرد: در بازه زمانی 27 اسفندماه 97 تا هشتم فروردین‎ماه 98، چهار میلیون و 980 هزار و 550 نفرشب اقامت در استان به ثبت رسیده است و مجموع بازدیدکنندگان از جاذبه‎های گردشگریِ تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دست‎ساز نیزهشت میلیون و 255‎هزار و 501 نفر بوده است. 
 
وی یادآور شد: خوشبختانه تعداد نفرشب اقامت به ثبت رسیده در این بازه زمانی رشدی 69درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‎دهد. 
 
۹۸/۱/۹


{{{BlockHeader}}}
طراحی و پیاده سازی: راد وب